نیوز سیتی!
15 اسفند 1402 - 16:17

قلعه‌نویی: اتفاقات فوتبالی باعث شد به فینال نرویم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اتفاقات فوتبالی باعث شد به فینال نرسیم و نتوانیم مردم ایران را شاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی در حاشیه دیدار امروز (سه‌شنبه) که به منظور کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان میان تیم‌های ستارگان هنر ایران و پیشکسوتان راه‌آهن برگزار شد، درباره بازگشت به ورزشگاه قدیمی راه‌آهن گفت: ما ناراحت و گلایه‌مند هستیم. چهار یا پنج سال است که اتفاق مشابهی در کشور رخ داد و مسئولان باید فکری می‌کردند تا این اتفاق تکرار نشود. این حادثه مجدداً برای مردم سیستان و بلوچستان افتاده و امیدوارم این مشکلات دیگر برای مردم دنیا و هموطنان ما ایجاد نشود.

وی در مورد حضورش در این دیدار خیرخواهانه خاطرنشان کرد: وظیفه اخلاقی خودمان دانستیم که این بازی را با کمک تیم‌های هنرمندان و پیشکسوتان راه‌آهن برگزار کنیم و کمک‌هایی هم انجام دادیم.

سرمربی تیم ملی درباره لزوم جوانگرایی در این تیم گفت: بار دیگر از مردم ایران عذرخواهی می‌کنیم؛ فقط به این خاطر که نتوانستیم آنها را همانند دیدار با ژاپن خوشحال کنیم. فوتبال جهان و ایران، نتیجه‌گراست و بازیکن‌سازی بر عهده تیم ملی بزرگسالان نیست. باشگاه‌ها و تیم‌های ملی پایه باید بازیکن‌سازی کرده و تیم ملی از این بازیکنان استفاده کند. مشکل بعدی، خلأ بازی‌های بین‌المللی برای بازیکنان جوان است.

قلعه‌نویی با اشاره به تفاوت تجربه بازیکنان جوان ایران و ژاپن تصریح کرد: آماری برای بازی‌های بین‌المللی بازیکنان 25 یا 26 ساله فوتبال ایران و ژاپن به فدراسیون فوتبال ارائه کردیم که ژاپنی‌ها بیشتر از 100 بازی ملی دارند و این آمار برای فوتبال ایران 28 مسابقه است.

وی با بیان اینکه باید بر اساس شرایط کشور برنامه‌ریزی کرد، گفت: من آدمی نیستم که نداری‌ها را بگویم. مسئولیتی پذیرفته‌ام و باید کار را با همه مشکلات پیش ببرم. مقابل قطر بدشانس بودیم و کم‌شانس. اتفاقات فوتبالی باعث شد به فینال نرسیم و نتوانیم مردم ایران را شاد کنیم.

ادامه دارد...

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1682710

مهمترین اخبار ایران و جهان: