نیوز سیتی!
26 بهمن 1402 - 12:30

استان کرمان تا سال ۱۴۰۵ در تولید مرغ گوشتی خودکفا می‌شود

معاون جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا افق ۱۴۰۵ نیازمند هیچگونه ورود مرغ از سایر استان‌ها نخواهیم بود و در تولید مرغ گوشتی خودکفا شویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، اعظم فیروزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان صبح امروز در سومین نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت طیور گوشتی استان کرمان، اظهار داشت: صنعت طیور با غذای مردم در ارتباط است و از این رو بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان یک استان زرخیز است که بهشت معادن لقب گرفته، ادامه داد: استان کرمان در حوزه محصولات باغی و کشاورزی نیز ظرفیت‌های زیادی داشته و حدود یک چهارم باغات کشور در این استان جای دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان به واسطه آب و هوای چهارفصل آن، رونق دامپروری و پرورش صنعت طیور را هم داریم، گفت: ماهیانه 2.5 میلیون جوجه‌ریزی از هزار واحد مرغداری داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شمال استان کرمان سالیانه 50 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود، بیان کرد: نیاز گوشت مرغ شمال استان کرمان بیش از 60 هزار تن است.

فیروزی با تقدیر از تلاش مرغداران استان کرمان، گفت: با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در استان کرمان پیش‌بینی می‌شود که تا افق 1405 نیازمند هیچگونه ورود مرغ از سایر استان‌ها نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی در استان، شرایط را بسیار سخت کرده است و پیگیری‌های متعددی در این ارتباط داشتیم، افزود: تعداد واحد‌های جوجه‌کشی در استان کرمان محدود است و این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ صنعت طیور در استان کرمان است.

سیدحسن مهدی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این نشست انعکاس صدای واحد تولیدکنندگان مرغ است، اظهار داشت: متاسفانه صدای تولیدکنندگان به موقع شنیده نمی‌شود.

وی با گلایه از وزارت جهادکشاورزی به دلیل عدم حضور مدیران وزارتخانه در این نشست، گفت: هدف بعدی ما به روز شدن دانش و ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات فعالان صنعت طیور کشور است که این اطلاعات هر ساله در حال به‌روز شدن هستند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران استان کرمان با بیان اینکه هدف سوم از برگزاری این نشست تعامل، همفکری و تبادل نظر فعالان صنعت طیور برای دستیابی به اطلاعات و برنامه‌ریزی بهتر است، افزود: بیانیه‌ای در این نشست منتشر خواهیم کرد و امیدوار هستیم در راستای بهبود وضعیت تولید مرغ و هماهنگی بهتر در این زمینه موثر واقع شویم.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1671098

مهمترین اخبار ایران و جهان: