نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 08:30

خبر خوب| نفت‌دزدی آمریکا در خلیج فارس بدون جواب نماند

برخی خبرهای خوب جنسشان از نوع اقتدار و شجاعت است، مانند «توقیف نفتکش «سوئز راجان» توسط نیروی دریایی ارتش که تنها گوشه‌ای از افتخار دلیرمردان نظامی کشور است. این اقدام به دشمنان فهماند دوران بزن و در رو تمام شده است.

گروه خبر خوب: امروز جمعه ۲۲ دی ماه در این سردی هوا می‌خواهیم سفری به دل خلیج فارس داشته باشیم، البته ساعت زمان را به هشت سال قبل بر می‌گردانیم و عقربه ساعت را روی عدد ۱۶:۳۰ تنظیم می‌کنیم و همراه با واحد‌های شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه به حوالی جزیره فارسی می‌رویم، جایی که  ۲فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ۱۰ تفنگدار مسلح آمریکایی به خاطر ورود به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

البته در ساعت ۱۳:۳۰ روز ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۴، سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رهاسازی تفنگداران دستگیر شده امریکایی در آب‌های بین المللی خبر داد. آری! در چنین روزی هیمنه آمریکا در خلیج فارس درهم شکست.

حال با این حس غرور و شادی به سراغ بسته خبرخوب امروز برویم که باز هم خبر اول ما از خلیج همیشه نیلگون فارس است، با ما همراه باشید:

نفت دزدی آمریکا در خلیج فارس بدون جواب نماند

ایران اسلامی سرزمین پهلوانان، دلیران و شجاعان است و تا بوده گوشه گوشه این مرز و بوم آغشته به خون پاک بهترین فرزندانش و امنیت امروز هم حاصل مجاهدت‌ها و رشادت‌های فرزندانش است. امروز اقتدار نیروهای نظامی ایران زبانزد دوست و دشمن است. این اقتدار تا آنجایی است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: دوران بزن در رو تمام شده، اگر بزنید می‌خورید؛ ممکن است ضربه هم بزنند اما چند برابر ضربه می‌خورند.


دوران بزن و در رو تمام شد

اما یک خبر خوب نظامی از خلیج همیشگی فارس؛ به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران توقیف شد.

نفتکش متخلف سوئز راجان محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و‌ به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود. البته این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضائی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شده و هم اینک در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

راه‌حل مخترع همدانی برای لغزندگی خیابان‌های برفی

با بارش اولین قطرات برف در بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهر چنان ترافیکی می‌شود که طی یک مسیر 20 دقیقه‌ای بیش از یک ساعت زمان می برد، تازه اگر شب هم برف آمده باشد و یخبندان چاشنی آن باشد، برای رسیدن به محل کار ممکن است چند ساعتی معطل شوید! البته بماند از روزهای قبل شهرداری بسته‌های نمک و شن را در اطراف خیابان‌ها آماده می‌گذارد تا شرایط را برای رفت‌وآمد مردم در روزهای برفی سرد تسهیل کند.


طرح نو برای آب شدن برف در خیابان

اما یک مخترع همدانی «علی خلج» برای حل این چالش، اختراعی را به ثبت رسانده از نوع اختراع پسا بارش برف و یخبندان! انگار قرار است با این طرح نو دیگر نیاز به ماسه و نمک نباشد و ماشین‌ها هم در خیابان و جاده‌ها لیز نخورند و از همه مهم‌تر ترافیک ایجاد نشود.

در این طرح نانو ذرات برخی از فلزات با رنگ مورد استفاده در خطوط ترافیکی ترکیب شده و یک نیمه رسانای الکتریکی درست می‌شود. این ماده به صورت نردبانی روی آسفالت سطح جاده کشیده می‌شود، سپس انرژی الکتریکی با ولتاژ کم و جریان بالا به وسیله منبع تغذیه کنار معبر تامین و به خطوط کشیده شده در سطح جاده منتقل می‌شود. در واقع مجهز بودن این طرح به سیستم کنترل حرارتی هوشمند باعث شده با یخ زدن معبر، جریان الکتریکی وصل و با ذوب شدن یخ قطع شود.

شهر حافظ پایتخت محیط زیست آسیا شد

وقتی این چند بیت از خواجه حافظ شیرازی را می‌خوانیم که «خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش؛ خداوندا نگه‌دار از زَوالش .....به شیراز آی و فیضِ روحِ قدسی؛ بجوی از مردمِ صاحب کمالش» ناخودآگاه دلمان پر می‌کشد به شهر شیراز با  آن دروازه قرآن، بازار و حمام وکیل، مزار سعدی شیرازی و حافظیه و حتی باغ‌های سرسبزش و گل‌های نرگسی‌اش.


«شیراز» پایتخت محیط زیست آسیا

خب! این‌ها به کنار، وسعت خبر خوب امروز ما کمی بیش‌تر از شیراز است، چرا که مجمع شهرداران آسیایى پایتخت‌هاى محیط زیستى، فرهنگى و گردشگرى خود براى سال ٢٠٢٤ را به صورت رسمى معرفى کرده‌اند و از قرار معلوم شهر شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست در سال جارى میلادى انتخاب شده است.

زمان‌های سرسبز در ماه‌های خاص

تنها یک روز به آغاز ماه پربرکت رجب المرجب باقی مانده است، همان ماهی که خدای متعال اعمال نیک را در آن چند برابر می‌فرماید و گناهان را در آن محو می‌کند. استاد اخلاق مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی درباره اهمیت این ماه می‌گوید «خداوند، همان‌طور که یک جایی از زمین را کویر کرده که اصلاً یک دانه علف هم در آن نیست و یک جایش را جنگل کرده که یک ذره زمین در آن پیدا نیست و همه جایش سبز است، در مورد زمان‌ها هم همین طور کرده است. شب‌ها و روزها مختلفند. مثلاً ماه رجب، خودش به منزله یک حرم است. شب جمعه اول ماه رجب، یک شب استثنایی است. اینها حرم هستند.

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634810

مهمترین اخبار ایران و جهان: