نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 00:34

کشف یک دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز در اسفراین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین از دستگیری سه حفار غیرمجاز و کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، عباس توکلیان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در گشت مشترک نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان با نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست در منطقه پیش قلعه سه حفار غیرمجاز به همراه یک دستگاه فلزیاب و متعلقات آن کشف و ضبط شد.

وی گفت: در این‌ رابطه ۳ نفر باهویت معلوم و بومی دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین افزود: حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از جمله مواردی است که به‌ شدت نیازمند همکاری و مشارکت مردم است و خوشبختانه در این زمینه شاهد فعالیت مؤثر دوستداران میراث‌فرهنگی و همکاری آنان در شهرستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست‌ آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

پایان پیام/ د
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623610

مهمترین اخبار ایران و جهان: