نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 22:41

فرماندار قصرشیرین: فعالیت مشاغل آلاینده در سطح شهر ممنوع است

محمد نجفی فرماندار شهرستان قصرشیرین امروز یکشنبه 10 دی‌ماه در جلسه تنظیم بازار قصرشیرین گفت: جانمایی برای ایجاد شهرک مشاغل و انتقال واحد‌های آلاینده به مکان واحد باید هر چه سریع‌تر انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد نجفی فرماندار شهرستان قصرشیرین امروز یکشنبه 10 دی‌ماه در جلسه تنظیم بازار قصرشیرین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون ۲۸۷ واحد آلاینده در قصرشیرین به‌صورت غیرمتمرکز و در نقاط مختلف شهر فعالیت دارند باید شهرداری با جانمایی هرچه سریع‌تر برای ایجاد شهرک مشاغل و انتقال این واحدها به مکانی واحد اقدام کند.

وی افزود: بر اساس استانداردهای شورای‌عالی معماری و شهرسازی فعالیت مشاغل آلاینده در سطح شهر ممنوع است و شهرداری با هماهنگی دیگر دستگاه‌های مربوطه باید هرچه سریع‌تر نسبت به جانمایی مکان مشخص اقدام و برای انتقال این صنوف به خارج از شهر اقدام کند.

*جلسه ستاد تنظیم بازار قصرشیرین


فرماندار قصرشیرین همچنین نیاز دیگر شهرستان را ایجاد کشتارگاه موقت دام بیان کرد و گفت: شهرداری نسبت به این موضوع سریع‌تر اقدام کند تا در صورت نیاز بتوان از طریق عشایر مستقر در منطقه با همکاری جهاد کشاورزی و امور عشایری و سایر دستگاه‌های متولی دام موردنیاز شهرستان تأمین و این کشتارگاه راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: نبود میدان میوه و تره‌بار در قصرشیرین عاملی برای گران‌فروشی میوه و نارضایتی شهروندان تبدیل‌شده است.

نجفی تصریح کرد: شهرداری هرچه سریع‌تر نسبت به جانمایی مکان با هماهنگی جهاد کشاورزی و صنعت معدن تجارت و دیگر دستگاه‌ها اقدام کند تا این مطالبه اساسی شهروندان پس از سال‌ها محقق شود.

وی با تصریح این‌که بازار نقش مهم و حیاتی در جامعه دارد و شروع نهضت انقلاب اسلامی از بازار و با حضور بازاریان بود، خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند تا بازار شهر قصرشیرین به‌عنوان یک شهرستان گردش‌پذیر و محل تردد زوار و مسافران رونق و سامان یابد.

نجفی اضافه کرد: در راستای تنظیم و ثبات بازار باید گشت‌های مشترک و همچنین بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به‌طور مستمر، وضعیت موجود را رصد و با متخلفان بدون هرگونه چشم‌پوشی برخورد کنند.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622410

مهمترین اخبار ایران و جهان: