نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 10:59

اقامتگاه‌های بوم‌گردی ماهنشان توسعه می‌یابد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ماهنشان توسعه می‌یابد، گفت: این شهرستان به علت داشتن پتانسیل‌های خوب گردشگری و مناطق کوهستانی و زیبایی کم‌نظیر هرساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

نجفعلی عزیزی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان امروز در گفت‌و‌گو با فارس هدف از ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی آشنایی گردشگران بافرهنگ و عقاید مردم ماهنشان اعلام کرد و اظهار داشت: با ایجاد و توسعه این اقامتگاه‌ها در روستاها و جذب گردشگر از مناطق مختلف کشور و حتی خارج از کشور می‌توان در آمد مالی ایجاد کرد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه ما می‌توانیم در این اقامتگاه‌ها با پوشش لباس‌های محلی، چینش لوازم سنتی، پخت نان و دیگر اقدامات گردشگران را با فرهنگ مردمان منطقه آشنا کنیم، افزود: در حال حاضر روستاهای بهستان، ینگجه‌سینار، علم کندی، قوزلو، میانج انگوران و خندقلو دارای اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان گفت: ما در تلاش هستیم تا در روستاهای مستعد نیز این امکان ایجاد شود و روستاهایی که دارای این اقامتگاه‌ها هستند آن را گسترش و توسعه دهیم.

وی افزود: علاوه بر تاثیر بسزایی که اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شناخت فرهنگ منطقه دارند می‌توان به نقش این اقامتگاه‌ها در ایجاد در آمد و جذب سرمایه اشاره کرد. 

عزیزی تصریح کرد: اکثر این اقامتگاه‌ها شخصی‌ساز هستند و اداره میراث‌فرهنگی با همکاری صندوق کارآفرینی مهر امید در راستای توسعه با آنان همکاری می‌کنند.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639410

مهمترین اخبار ایران و جهان: