نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 07:41

صدور مجوز صنعتی در کردستان در کمتر از ۴۰ دقیقه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در حال حاضر مجوزهای صنعتی در استان در کمتر از ۴۰ دقیقه صادر می‌شود و این نشان از تسهیل در امر سرمایه‌گذاری استان است.

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: خواستار سرمایه‌گذاری نهادهای توسعه‌ای شستا، ایمیدرو، کمیکو و تاسیکو در شهرستان‌های تابعه استان متناسب با ظرفیت‌های آنها شده‌ایم که خوشبختانه شستا اخیرا در سقز برای طرح توسعه طلای کردستان ورود کرده است.

وی افزود: همچنین از ایمیدرو درخواست ورود به بحث سرمایه‌گذاری در استان را داشتیم و با توجه به طرح تحول ۳ جانبه در استان و اجرای پرواز ژئوفیزیک دیواندره و طرح مطالعه شناختی، انتظار می‌رود ایمیدرو در محدوده‌های امیدبخش ورود کند و معادن تازه کشف شده در قالب مزایده به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: نهضتی که در مجموعه صمت برای امر سرمایه‌گذاری راه افتاده بسیار خوب است و خوشبختانه بحث مجوز سرمایه‌گذاری لوازم خانگی در شهرستان سنندج با اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر صادر شده است.

خلیقی ادامه داد: در قالب برنامه دوشنبه‌های تولید در کردستان، مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان از نزدیک مشاهده می‌شود و با تشکیل جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در همان شهرستان، مباحث و مشکلات واحدهای تولیدی در بحث سرمایه‌گذاری، تسهیل و احیای واحدها و پرداخت وام‌ها بررسی و رفع می‌شود.

وی یادآور شد: تثبیت ۲۳ هزار فرصت شغلی، دستاورد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان است و خوشبختانه علیرغم  سیاست‌های انقباضی، بانک‌های عامل حمایت‌های لازم را در بحث پرداخت وام ۱۸ درصد از تولید کنندگان استان دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: کردستان یکی از استان‌های معدنی کشور با ۱۸ گونه ماده معدنی است و از لحاظ تنوع بیشترین تنوع معدنی را در سطح کشور دارد ضمن اینکه ذخیره قطعی این ۱۸ گونه ماده معدنی ۵۹۷ میلیون تن است.

خلیقی گفت: با توجه به اکتشافات صورت گرفته در استان، به تبع ذخیره‌ها افزایش می‌یابد که فقط در شهرستان بیجار ۱۸۵ میلیون تن ذخیره قطعی آهن وجود دارد که به شرکت برسم لعل واگذار شده و در شهرستان قروه نیز ۲۳۰ میلیون تن ذخیره قطعی آهن داریم و این امر نشان از تحول در حوزه معدن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در حوزه تجارت، صادرات و ترانزیت گام‌های خوبی برداشته شده و انتظار می‌رود بحث تسهیلات و تامین ارز واحدهای صنعتی به جد پیگیری شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638110

مهمترین اخبار ایران و جهان: