نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 09:59

20 هزار نفر در 148 مسجد استان مرکزی معتکف می‌شوند

دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی گفت: همزمان با ایام اعتکاف 20 هزار نفر در استان معتکف می‌شوند.

فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در ایام اعتکاف امسال حدود ۲۰ هزار نفر  در استان مرکزی معتکف می‌شوند که نسبت به سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 148 مسجد در شهرهای مختلف استان پذیرایی و اسکان معتکفین را بر عهده دارند.

دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی با بیان اینکه در ایام اعتکاف که طرح دانش‌آموزی، دانشجوی و مادر و دختری نیز در نظر گرفته شده است، گفت: 60 درصد از معتکفین زن هستند  که اعتکاف دانش آموزی در 55 مسجد، اعتکاف دانشجویی ۵ مسجد و مادر دختری 2 محل در نظر گرفته شده است.

 وی از افزایش ثبت نام کنندگان در اعتکاف امسال خبر داد و گفت: امسال تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به سال گذشته 3 هزار نفر افزایش داشته است.

دبیر ستاد اعتکاف استان با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در ایام اعتکاف گفت: در این برنامه‌ها  به مهمترین مباحث فرهنگی روز به ویژه مساله انتخابات و تشویق حضور مردم در پای صندوق‌های رای پرداخته می‌شود.

فرجی با بیان اینکه ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب مراسم اعتکاف در استان با حضور خیل عظیمی از جوانان و قشرهای مختلف مردم برگزار خواهد شد، برگزاری محافل سخنرانی، برنامه‌های قرآنی، مداحی، فرهنگی و برگزاری مسابقات را از دیگر برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده اعلام کرد.

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647854

مهمترین اخبار ایران و جهان: