نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 23:25

تظاهرات ضد صهیونیستی در پاریس

هزاران نفر از شهروندان فرانسوی روز شنبه با برگزاری تظاهراتی، علیه رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ مردم فرانسه روز شنبه بار دیگر علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، تظاهرات برگزار کردند.

فرانسوی‌ها در این تظاهرات پرچم‌های فلسطین و نوشته‌هایی در حمایت از مردم فلسطین در غزه حمل می‌کردند.

 

 

امروز تظاهرات مشابه دیگری نیز در لندن انگلیس، ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، سئول کره جنوبی، استکهلم سوئد و تعداد دیگری از شهرهای جهان برگزار شد.

این در حالی است که مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی تاکید دارند که هیچ کسی نمی‌تواند مانع از ادامه عملیات این رژیم در نوار غزه شود. 

سازمان جهانی غذا گزارش داد که حدود 577 هزار نفر از ساکنان غزه که یک چهارم از مردم این باریکه را تشکیل می‌دهند، از گرسنگی رنج می‌برند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز اخیرا در بیانیه‌ای هشدار داد: «خطر تبدیل شدن غزه از یک زندان باز به یک قبرستان بزرگ در حال تحقق در برابر چشمان‌مان است».

این در حالی است که «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه، بعدازظهر امروز (شنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد.

اشرف القدره ابتدا گفت: «دشمن اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده که در پی آن، ۱۳۵ نفر شهید و ۳۱۲ نفر مجروح شده‌اند».

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در ادامه اعلام کرد که در مجموع، تعداد شهدای فلسطینی از هفتم اکتبر (پانزدهم مهرماه) تاکنون به ۲۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسیده و تعداد مجروحان نیز به ۶۰ هزار و ۳۱۷ نفر افزایش یافته است.

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است. 

اکثر  مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636654

مهمترین اخبار ایران و جهان: