نیوز سیتی!
01 اسفند 1402 - 10:31

طلایی‌نیک: مشارکت مردم در انتخابات از مولفه‌های تحکیم قدرت دفاعی و بازدارندگی است

سخنگوی وزارت دفاع گفت: مشارکت مردم در انتخابات یکی از مولفه‌های تحکیم قدرت دفاعی و قدرت بازدارندگی محسوب می‌شود. در حقیقت میدان انتخابات مکمل میدان دفاعی و صیانت از امنیت ملی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار رضا طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع صبح امروز در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: در ماه‌های اخیر در فرآیند جذب همکاران جدید به وزارت دفاع بیش از 200 جوان‌ نخبه به وزارت دفاع پیوستند.

 

وی‌ با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن افزود: در ماهی که گذشت بزرگترین رویداد حماسه حضور مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود که این حضور اقتدار آفرین پیامدهای روشن و اثربخشی داشت. یکی از پیامدهای حضور گسترده مردم، عمق و ماهیت مردمی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را نشان داد.

طلایی نیک ادامه داد: یکی از پیام‌های حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن این است که با وجود تحولات گوناگون در منطقه و اقدامات تروریستی و ناامن سازی که در مقاطع گوناگون در حال اتفاق افتادن است، ملت ایران در خنثی کردن تهدیدات نقش بی بدیل خود را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت دفاع عنوان کرد: تجربه نشان داده است که انتخابات در ایران قدرت‌ساز حاکمیت ملی و تعیین کننده ارکان نظام است و این ماهیت انقلاب اسلامی است. هرچند انتخابات یک مقوله سیاسی و‌ ملی برای تعیین ارکان نظام با آرای مردم است اما تاثیر غیرمستقیم در امنیت ملی هم دارد، چون مردم پشتوانه قدرت بازدارندگی هستند.

وی اظهار داشت: لذا مشارکت مردم در انتخابات یکی از مولفه‌های تحکیم قدرت دفاعی و قدرت بازدارندگی محسوب می‌شود. در حقیقت میدان انتخابات مکمل میدان دفاعی و صیانت از امنیت ملی محسوب می‌شود.

طلایی نیک تصریح کرد: جامعه دفاعی کشور نیز مانند گذشته آماده شرکت در انتخابات هستند و همانطور که در راهپیمایی 22 بهمن و سایر عرصه‌ها مشخص بوده نیروهای مسلح نقش موثر خود در امنیت انتخابات را خواهند داشت.

ادامه دارد...

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1673498

مهمترین اخبار ایران و جهان: