نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 10:45

ناگفته‌های «ناگفته‌های صورتی»

کتاب «ناگفته‌های صورتی» به بررسی ظلم تاریخی به زنان و به‌طور ویژه فمینیسم پرداخته که به نوع خود کتاب خوبی است، ولی ناگفته‌های بسیار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا کریمی؛ کتاب «ناگفته‌های صورتی» بررسی ظلم تاریخی به زنان با استفاده از منابع معتبر و بین‌المللی است و به‌طور ویژه به مقوله فمینیسم پرداخته‌شده است تا مشخص شود این مفاهیم تا چه اندازه واقعی هستند. البته شروع کتاب از مدت‌ها پیش از غرب مدرن نشان می‌دهد چقدر این ظلم به زنان تاریخی است.

در غرب مهم‌ترین مصادیق ظلم سوءاستفاده جنسی تجاوز و کالا قرار دادن تبلیغاتی زن و کار کشیدن از آنان بادید نگاه سرمایه‌دارانه به زن به‌عنوان نیروی ارزان کار است.

البته عبارت کلیدی ظلم تاریخی در همه جهان بررسی نمی‌شود و برای پاسخ به یک پرسش احتمالی که مگر در سرزمین اسلامی ظلم نبوده است؟ تدبیری نشده است.

هرچند در «ناگفته‌های صورتی» برخی پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حوزه تحصیل زنان بیان‌شده است ولی بازهم پرسش مذکور پاسخ داده نشده است

جمله شهید مطهری در کتاب نظام حقوق زن در اسلام که گفت: «درگذشته انسان بودن زن فراموش‌شده بود و امروزه زن بودن زن»، می‌توانست سرمشق و طرح کلی گزارش تاریخی درباره زن باشد...

مسئله ظلم تاریخی به زنان در کتاب ناگفته‌های صورتی ناقص بیان‌شده و حق عنوان دوم کتاب ادانشده است.

اسلام زنان را از خشونت جاهلیت نجات داد و برای حمایت از آنان مهریه و حقوق دیگری قرارداد.

امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) زن را ریحانه نامید و این اساس وصایای اوست، بگذریم از اینکه بزرگ‌ترین ظلم بر بزرگ‌ترین زن تاریخ یعنی همسر او تحمیل شد! بسیاری از رفتارهای مسلمانان با زنان ریشه قرآنی حدیثی ندارد و حتی زن می‌تواند بابت کار در خانه از همسرش اجرت بگیرد.

گزارش تاریخی فوق، ناگفته کتاب «ناگفته‌های صورتی» است.

*کتاب ناگفته‌های صورتی - به تحریر اندیشکده راهبری سعداء


پایان پیام/ 3851

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665854

مهمترین اخبار ایران و جهان: