نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 22:00

هم‌افزایی مؤسسات قرآنی حول محور جهاد تبیین باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هم‌افزایی مؤسسات و ظرفیت‌های قرآنی کشور حول محور امر جامع جهاد تبیین شکل گیرد؛ یک جهاد تبیین قرآنی رقم بخورد، به قرآنی‌تر شدن جامعه کمک کند و سطح سواد قرانی جامعه را بالا ببرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی در نشست فعالان مؤسسات مردمی قرآنی کشور که ظهر امروز در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب صریحاً فرمودند امروز بیش از حوزه‌های اقتصادی و امنیتی هجمه تبلیغاتی به ما صورت می‌گیرد و دشمن در پی قبضه افکار عمومی با جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی است. 

 وی علاج مواجهه با هجمه فرهنگی و تبلیغاتی دشمن را در جهاد تبیین دانست و گفت: امروز جهاد تبیین بالاترین ضرورت کشور و مهم‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری است و با رصدی که در بیانات مقام معظم رهبری انجام‌گرفته ایشان ظرف دو و نیم سال گذشته بیش از ۲۵۰ بار تصریح به‌ضرورت و اولویت جهاد تبیین کرده‌اند که بسیار بیشتر از سایر موضوعات مهم کشور است و این برای ما وظیفه درست می‌کند. 

 

نشست فعالان مؤسسات مردمی قرآنی کشور

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مجاهدت‌های مؤسسات قرآنی در زمینه جهاد تبیین، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اساس برنامه راهبردی اسلام تبیین است و در جای دیگر فرمودند تنها روش اسلامی تبیین است و پیامبر (ص) نیز بسیاری از گره‌های پیچیده و سنگین جامعه را با تبیین باز می‌کردند. 

 وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تبیین را مسئله اول امروز جهان اسلام و به‌خصوص کشور خودمان می‌دانند، افزود: ضرورت جهاد تبیین یک ضرورت فرامرزی است که باید با محوریت قرآن کریم انجام شود. 

 قمی با بیان اینکه قران حکم داروخانه‌ای را دارد که باید باتوجه‌به نیاز جامعه داروی مناسب را از آن برداشت کرد، گفت: باید باتوجه‌به نیازهای جامعه، محتوای مناسب از قرآن استخراج شود و با هم‌افزایی فعالان قرآنی و استفاده از همه ظرفیت‌ها به مردم تبیین شود و مردم طعم پیروی از سیاست‌های قرآنی را درک کنند. 

 وی بر لزوم گسترش دایره مخاطبان قرانی تأکید کرد و گفت: پیشنهاد من این است که هم‌افزایی مؤسسات و ظرفیت‌های قرانی کشور حول محور امر جامع جهاد تبیین شکل گیرد و یک جهاد تبیین قرآنی رقم بخورد و به قرآنی‌تر شدن جامعه کمک کند و سطح سواد قرآنی جامعه را بالا ببرد. 

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: اگر قرار است اجتماع مؤمنانه رقم بخورد چه‌بهتر که سر تکلیف امروز جامعه باشد که همان جهاد تبیین است رقم بخورد و یک جهاد تبیین قرآنی در جامعه رقم بخورد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633798

مهمترین اخبار ایران و جهان: