نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 21:46

بدیُمنی ایلان ماسک برای توییتر سابق

خبرها حاکی از این است که ارزش شرکت ایکس (توییتر سابق) از زمان خرید آن توسط ایلان ماسک بسیار افت کرده است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از آکسیوس، سایت آکسیوس با استناد به افشاگری های شرکت سرمایه گذاری فیدلیتی گزارش داد که شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) اکنون کمتر از یک سوم قیمتی که ماسک برای خرید آن هزینه کرده بود ارزش دارد.

اکسیوس اعلام کرد فیدلیتی دوباره ارزش سهام و دارایی های خود در ایکس را 11 درصد کاهش داده است. این صندوق سرمایه گذاری مشترک سال گذشته به ایلان ماسک کمک کرده بود تا توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کند.

فیدلیتی معتقد است که ارزش ایکس 71.5درصد کمتر از زمان خرید آن است. این عدد شامل کاهش 10.7 درصدی در ماه نوامبر(آبان-آذر) می‌شود، که ماسک به تبلیغ‌کنندگان گفته بود بروید به جهنم.

سهام متا در ماه نوامبر 4.9 درصد رشد کرد در حالی که سهام اسنپ چت 38.2 درصد رشد کرده بود.

ایکس با توجه به قوانین تعدیل محتوای خود مورد انتقاد قرار گرفته است و بسیاری از شرکت ها تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده اند. از زمانی که ماسک در اکتبر 2022 مدیریت ایکس را به دست گرفت، درآمد ماهانه تبلیغات ایالات متحده در هر ماه حداقل 55 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

ایکس در اروپا نیز مورد بررسی قرار می گیرد. اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد ایکس به دلیل نقض تعهدات و اطلاعات نادرست است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624754

مهمترین اخبار ایران و جهان: