نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 21:28

انسداد برخی محورهای مواصلاتی در خراسان رضوی به دلیل بارش برف و کولاک شدید

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی گفت: محورهای مواصلاتی قوچان به درگز و بالعکس، مشهد به کلات و بالعکس، تربت‌حیدریه به سمت مشهد و گردنه رباط سفید به دلیل بارش شدید برف و کولاک مسدود است.

حسین میش‌مست امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی خراسان رضوی در پی بارش برف، اظهار کرد: هم‌اکنون سطح محورهای مواصلاتی این استان زیرپوشش برف قرارگرفته و به دلیل بارش و برودت هوا، لغزنده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون محورهای مواصلاتی قوچان به درگز و بالعکس، مشهد به کلات و بالعکس، تربت‌حیدریه به سمت مشهد و گردنه رباط سفید به دلیل بارش شدید برف و کولاک مسدود شده است.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی بابیان اینکه ستادهای بحران در سطح شهرستان‌های این استان به‌ویژه استانداری تشکیل‌شده است و در حال برنامه‌ریزی‌های لازم هستند، افزود: رانندگان وسایط نقلیه امشب از هرگونه تردد در محورهای استان پرهیز و حتماً در راهدارخانه‌ها، امام‌زاده‌ها، شهرها و روستاهای در مسیر، توقف داشته باشند و از ادامه مسیر خودداری کنند.

میش مست تأکید کرد: به دلیل بارش گسترده برف و یخ‌زدگی سطح جاده‌های استان امکان ماندن در جاده برای وسایط نقلیه وجود دارد و همین امر نیز موجب می‌شود عملیات شن و نمک‌پاشی برای راهداران با مشکل روبرو شود بنابراین توقف و انصراف از ادامه مسیر باید توسط رانندگان انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از زنجیر چرخ امشب الزامی بوده و هیچ خودروی بدون زنجیر اجازه تردد ندارد، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها پای‌کار آمده تا عملیات شن و نمک‌پاشی و ایجاد مسیر ایمن برای وسایط نقلیه در سطح محورهای مواصلاتی ایجاد شود.

پایان پیام/۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658354