نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 14:55

ادبیات علمی کشور نیاز به تقویت دارد/ نیازمند باز اندیشی و بازنگری مسائل هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک ایام ماه رجب گفت: از همکارانم در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تشکر می‌کنم و این تلاش‌ها جای سپاس دارد.

محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، ادامه داد: آثاری که امروز برگزیده و انتخاب شد، کارهای ارزنده‌ای برای حل مسائل حوزه حکمرانی و فرهنگی است. به دقت دنبال می‌کردم کارهایی که می‌آید بتواند تاثیر گذار باشد. ما به شدت نیازمند تقویت ادبیات علمی هستیم.

وی افزود: به عنوان یک پژوهشگر و معلم دانشگاه باید عرض کنم که این خلاء را در حوزه فرهنگی بیشتر مشاهده می‌کنم و مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی باید خود را به سمت حل مسائل سوق دهند که برای‌ این افراد در مباحث مربوط به ترفیع و ارتقاء امتیاز بسیاری دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: در پایان‌نامه دکترا فراخوان خوبی را منتشر کردم. با استفاده از دفتر تبلیغات ان‌شاءالله بتوانیم یک مشارکت خوب برای حل مسائل داشته باشیم.

اسماعیلی افزود: امروز چالش‌ها و آینده متفاوتی را پیش رو داریم که نیازمند باز اندیشی و بازنگری متناسب با اقتضائات و دوره پیش رو مانند هوش مصنوعی است.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: عماد افروغ خانواده بسیار خوبی دارند و ما هم مفتخر بودیم تا همین روزهای آخر با ایشان ارتباط داشته باشیم. ان‌شاءالله روح این استاد عزیز همنشین اولیا و شهیدان باشد.

وزیر فرهنگ با اشاره به شخصیت مرحوم استاد مجتهدی نیز تصریح کرد: یاد استاد مجتهدی را گرامی می‌دارم. در دوران دکترا در خدمت ایشان بودم. جایشان در این مراسم خالی است و کاش ایشان بودند و درکنار دیگر عزیزان حضور داشتند. یادشان گرامی باد و ان‌شاءالله خداوند روحشان را قرین رحمت کند.

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله همه کسانی که در جشنواره حاضر شدند بتوانند کارهای مهم فرهنگی خود را عرضه کنند و آثار خود را در استفاده عمومی قرار دهد. باید برای همه این پژوهش‌ها، جلسات رونمایی برگزار شود و اساتید  از این آثار رونمایی کنند و آثار فقط با داوری چند داور همراه نباشد و کارها بررسی شود.

در ادامه این مراسم در بخش پژوهشگر پیشکسوت از مهدی محقق تجلیل شد.

همچنین سید وحید عقیلی، نوش آفرین انصاری، عبدالرضا مظاهری، محمدعلی آذرشب، محمدمهدی فرقانی، رضا شعبانی ان‌شاءالله رحمتی به همراه جمع دیگری از پیشکسوتان تقدیر و تجلیل شدند.

شایان ذکر است در این مراسم از دو اثر غصب حافظه و پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1643610

مهمترین اخبار ایران و جهان: