نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 10:39

تلاش ۷ ساعته نجاتگران هلال احمر زنجان برای یافتن ۴ مفقودی

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با بیش از هفت ساعت تلاش تیم‌های عملیاتی هلال احمر چهار مفقودی روستاهای زرنان و گلیجه سفلی به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

داود مهرگان سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ساعت ۱۷ و ۵۷ دقیقه شامگاه شنبه گزارش مفقودی چهار نفر به ندای امداد اطلاع داده شد.
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: یک ‌تیم‌ واکنش سریع، یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای عوارضی زنجان - قزوین  و تیمی دیگر از پایگاه امدادی زنجان متشکل از ۹ امدادگر و نجاتگر، همراه با تجهیزات موردنیاز و سه دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی به این هم‌وطنان اعزام شدند. 
وی گفت: به علت بارش برف و کولاک این‌ چهار مفقودی راه را در روستای زرنان گم‌کرده بودند که دو نفر از آنها برای دریافت کمک و پیدا کردن راه از دوستان خود  جدا می‌شوند. 
 مهرگان ادامه داد: در روستای گیلجه سفلی دونفری که برای کمک‌گرفتن از دوستان خود جدا شده بودند، نیز راه را گم می‌کنند. 
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآوری کرد: با تماس یکی از این مفقودی‌ها با ندای امداد و ارسال موقعیت جغرافیایی و جابه‌جایی مکرر این مفقودی‌ها در زرنان و گلیجه سفلی پیدا کردن مکان دقیق دشوارتر می‌شد. 
وی افزود: با کمک دهیاری‌های این روستاهای بیان شده، با بیش از هفت ساعت تلاش توسط تیم‌های عملیاتی هلال احمر زنجان مفقودی‌ها پیدا شدند. 
مهرگان ادامه داد: یکی از مفقودی‌ها نیز از ناحیه پا مصدوم شده بود که توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد. 
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: عملیات امدادرسانی و جستجوی ‌ مفقودان ساعت ۵۰ دقیقه بامداد یکشنبه با انتقال مصدوم به مراکز درمانی پایان یافت.
وی از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.  
گفتنی است، روستای زرنان در چهارکیلومتری شهر زنجان به سمت روستای تهم و روستای گیلجه سفلی نیز ۱۵ کیلومتری زنجان به تهم قرار دارد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651698

مهمترین اخبار ایران و جهان: