نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 10:41

ضرر ۸۷ هزارمیلیاردی پسماند به محیط زیست کشور

مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پسماندها سالانه ۸۷ هزار میلیارد تومان به محیط زیست آسیب وارد می‌کند،

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز علی سلاجقه؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد؛ دادستان کل کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست، مهدی ثامنی؛ مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کشور ما به صورت سالانه، 20 میلیون تن پسماند عادی، 159 هزار تن پسماند عفونی و بیمارستانی، 133 میلون تن پسماند کشاورزی و سالانه 10 تا 11 میلیون تن پسماند صنعتی ویژه تولید می‌شود که سوء مدریت آن باعث وارد شدن آسیب به آب، خاک و هوای کشور می‌شود.

وی ادامه داد: تبدیل پسماند به کود و انرژی، استفاده از دستگاه‌های استاندارد زباله‌سوز، استفاده از روش‌های نوین مانند هاضم و پیولیز در جهان برای مدیریت پسماند استفاده می‌شود اما در کشور این روش‌ها وجود ندارد و از بیش از 600 مرکز دفن کشور تنها 4،5 مرکز دفن مهندسی داریم و باقی آنها به روش دفن تلنباری است.

مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پسماند سالانه 87 هزار میلیارد تومان به محیط زیست آسیب وارد می‌کند، گفت: روش‌هایی که ما استفاده می‌کنیم قدیمی است و 80 درصد این پسماند‌ها که می‌توان از آنها به طرق مختلف استفاده کرد، دفع می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1651710

مهمترین اخبار ایران و جهان: