نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 12:56

وزیر ارشاد در اختتامیه کتاب سال: رکورد چاپ کتاب امسال با انتشار 120 هزار عنوان شکست

آیین اختتامیه جایزه کتاب سال دقایقی پیش با حضور سیدابراهیم رئیسی ریاست جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب فارسی و جمعی از اهالی کتاب و ادبیات در تالار وحدت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس آیین اختتامیه جایزه چهل و یکمین کتاب سال دقایقی پیش با حضور سیدابراهیم رئیسی ریاست جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب فارسی و جمعی از اهالی کتاب و ادبیات در تالار وحدت آغاز شد.

در این مراسم برترین‌های حوزه قلم معرفی و تجلیل می‌شوند.

در این مراسم اسماعیلی طی سخنانی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱، گفت: ۷ میلیون نفر در نمایشگاه کتاب امسال حضور پیدا کردند که نشانه عظمت مردم ایران است و باید گفت: عظمت ایران فرهنگی بسیار فراتر از ایران سیاسی است.

وی گفت: امسال پررونق‌ترین دوره فرهنگ و هنر در کشور است و دهه فجر، قله برنامه‌های فرهنگی، هنری کشور است و دولت مردمی شعار عدالت فرهنگی را تحقق بخشیده است.

وزیر ارشاد به ثبت رکورد در زمینه انتشار کتاب اشاره کرد و گفت: امسال ۱۲۰ هزار عنوان کتاب منتشر شده است و این عدد ۱۰۹ هزار بوده است. همچنین احیای نمایشگاه‌های کتاب استانی از آذربایجان شرقی صورت گرفته است و ادامه دارد.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663954

مهمترین اخبار ایران و جهان: