نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 23:31

تایید صلاحیت افراد با سلایق مختلف، افزایش مشارکت در انتخابات را به همراه دارد

دبیر مجمع شورای ائتلاف انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: از آنجا که از همه سلایق فکری در افرادی که تایید صلاحیت شدند دیده می‌شود، شاهد افزایش مشارکت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اکبر خلیلیان، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه حرکت انتخابات را می‌توان زیرمجموعه و در امتداد انقلاب دانست اظهار داشت: اساسنامه تحول، قانون اساسی و قانون‌های مجلس است و مدیران تحول، روسای قوا هستند که می‌توانند این تحول را هدایت کنند. 

وی با تاکید بر اینکه  تغییر و تحول تنها از طریق مجلس و طبق قوانین و ضوابط قانون اساسی امکان‌پذیر است اضافه کرد: برخی معتقدند به قانون اساسی نپیوسته‌اند و اظهار کردند در خیابان‌ها تحول ایجاد خواهیم کرد، پیامی که باید به این افراد بدهیم این است که اگر صدام، آمریکا و اسرائیل توانستند تحول ایجاد کنند شما نیز می‌توانید. این‌ها با ۱۷۰۰۰ شهید که از ما گرفتند چه تحولی توانستند ایجاد کنند که شما بتوانید.

خلیلیان ابراز داشت: رسانه‌ها در عصر حاضر می‌توانند حکمرانی مناسبی بر افکار عمومی داشته باشند و با هدایت جریان‌ها اهداف کلی نظام را عملی کنند. از دیدگاه دشمن هم در حوزه نظامی و هم سیاسی و اداری قوی هستیم ولی برخی بر اثر القائات دشمن خودشان را کوچک می‌بینند. این القائات تنها به بیهوده بودن انتخابات ختم نمی‌شود، به تدریج باعث می‌شود این دیدگاه در جوانان به وجود بیاید که کار کردن، درس خواندن و آموختن تخصص نیز بیهوده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: دشمن در تلاش است مردم را مایوس کند، اصحاب رسانه باید با بازگو کردن فواید انتخابات برای مردم و نسل جوان تبیین کنند انتخابات تاثیرگذار است. از آنجا که مجلس در راس امور است باید بدانیم با تقویت مجلس می‌توانیم تأثیر گذار باشیم.

وی تاکید کرد: در کنار جهاد تبیین و جهاد خدمت‌رسانی نیازمند جهاد تصمیم هستیم. اگر بتوانیم تصمیم درستی بگیریم تحول و تغیراتی در قوا ایجاد می‌شود و تاثیراتی نه تنها بر کشور بلکه کل جهان خواهد داشت. 

خلیلیان اظهار داشت: از دیدگاه مرحوم پرورش بین سه اصل اسلام، مردم و رهبری، موثرترین نقش در ایجاد انقلاب، رهبری است. چرا که اسلام و مردم وجود داشتند ولی رهبری نبود که بتواند تحولی ایجاد کند. در شرایط انتخابات تصمیم هر فرد می‌تواند بر سیستم انقلاب و کشور موثر باشد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اداره کردن کشوری که در تحریم قرار گرفته کار آسانی نیست گفت: البته که منکر مشکلات مردم نیستیم. اگر انتخابات به یک مناظره سیاسی، انتخاباتی و در نهایت یک نزاع کور تبدیل شود تاثیر گذار نخواهد بود و تحولی ایجاد نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امکان کارشکنی برخی نفوذی‌هایی که در سیستم هستند مانند کشمیری‌های قوه قضائیه، مجریه و مقننه اگر ضربه‌ای می‌زنند دلیل بر ضعف کل نظام نیست. این کشمیری‌ها گاهی قابل کشف نیستند، وجود این افراد ممکن است باعث شود به کشور ضربه بزنند و نگذارند اهداف عالی نظام عملی شود.

محمدعلی قیصریان، دبیر مجمع شورای ائتلاف انقلاب اسلامی استان اصفهان هم در این نشست گفت: اولین وظیفه شورای ائتلاف انقلاب اسلامی این است که برای ایجاد و افزایش مشارکت وارد میدان شویم و وظیفه دوم معرفی فرد اصلح و شایسته است که به دنبال آن مجلسی تراز، انقلابی‌تر و کارآمدتر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استفاده از همه ظرفیت‌ها با حضور احزاب و تشکلات مختلف را در نظر داریم افزود: از آنجا که از همه سلایق فکری در افرادی که تایید صلاحیت شدند دیده می‌شود، شاهد افزایش مشارکت خواهیم بود.

عبدالله حق شناس، نائب رییس شورای ائتلاف انقلاب اسلامی استان اصفهان هم با اشاره به  ۱۴ حوزه شورای ائتلاف در شهرستان‌ها اظهار داشت: از هر شهرستان با توجه به کارگروه داخل شهرستان ۳ تا ۵ نفر از شورای ائتلاف طبق آنچه در آیین نامه ابلاغ شده انتخاب می‌شوند و پس از  ورود به شورای ائتلاف استان این تعداد به یک نفر پس از تایید در شورای استان تقلیل می‌یابد، پس از تایید در شورای استان با ارسال به شورای مرکزی و پس از تایید صلاحیت به وزارت کشور برای شورای ائتلاف معرفی می‌شوند، تا ۲۰ بهمن شورای نگهبان تغییرات احتمالی را انجام می‌دهد و در شهر اصفهان به عهده مجمع شورای انقلاب است.

بکنانی دبیر جمعیت جانبازان گفت: برای افزایش مشارکت راه‌های مختلفی هست. از نخبگانی که در دانشگاه‌ها هستند تا اصحاب رسانه باید با ابزار تبیین که سال‌ها مغفول مانده، شفافیت و صداقت به سوی جامعه بروند.

وی ادامه داد: از دانشجویانی که سوالات فراوانی دارند تا مردم کوچه و بازار که دغدغه رفاه اجتماعی و معیشت را دارند باید استفاده کرد و هر چه به سوی ۱۱ اسفند پیش رویم کسانی که دغدغه‌هایی دارند، نظام اسلامی را از هر نظامی برتر می‌یابند و باید با ایجاد شور انتخاباتی افرادی که به دلیل مشکلات تصمیم برای رای دادن ندارند با صندوق آرا آشتی کنند چرا که تنها در این صورت تحول محقق خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646398

مهمترین اخبار ایران و جهان: