نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 17:16

۴ کلینیک‌ تخصصی توانبخشی در هلال‌احمر افتتاح شد

با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر چهار کلینیک تخصصی در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی این جمعیت افتتاح شد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، چهار کلینیک سلامت روان، پروتزهای سیلیکونی و آکریلی، آموزش فعالیت‌های روزمره زندگی (ADL) و ویلچر سرویس در توانبخشی جمعیت هلال احمر امروز با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر و به مناسبت دهه فجر افتتاح شد. 

در ۴ کلینیک تخصصی جدید هلال احمر چه خدماتی ارائه می‌شود؟

در مراسم افتتاح این کلینیک‌ها، پیمان نامدار، معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر هدف از ایجاد ۴ کلینیک تخصصی در معاونت توانبخشی جمعیت را تشریح کرد و گفت: سرمایه گذاری روی منابع انسانی رمز موفقیت هر کشور است و این ۴ کلینیک جزو اولین‌ها در کشور هستند.

وی ادامه داد: این کلینیک‌ها به دلیل تعهد و تخصص بالای بخش توانبخشی جمعیت هلال احمر ایجاد شده است. هزینه دانشی که در این کلینیک ها به مددجویان ارائه می‌شود یک پنجم بخش خصوصی است.

نامدار گفت: استفاده از ویلچر برای افراد کم توان خیلی سخت است و بر اساس پژوهش‌های انجام شده افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند به مرور زمان دچار آسیب های ثانویه ناشی از استفاده از آن می‌شوند، به همین دلیل روی این مساله کار شد و در نهایت تیم های بین‌المللی صلیب سرخ به ایران آمد و به تیم های منتخب در سراسر کشور این آموزش‌ها را ارائه دادند تا برای مناسب سازی تخصصی ویلچر، اقداماتی در هلال احمر انجام شود و به همین دلیل هم کلینیک تخصصی ویلچر سرویس در معاونت تخصصی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خدمات حوزه سلامت در حوزه روان یک امر مغفول مانده است و بر این اساس برای درمان اختلال‌های ناشی از اضطراب و افسردگی و همچنین کمک به بیمارانی که از حوادث آسیب می‌بینند، کلینیک سلامت روان ایجاد شد.

وی در ادامه بیان کرد: در این کلینیک در راستای ارتقای روان مددجویان، امدادگران و کارکنان هلال احمر خدمات ارائه خواهد شد. 

نامدار خاطرنشان کرد: آموزش فعالیت‌های روزمره زندگی، کلینیک بعدی است که این خدمات فقط در هلال احمر ارائه می‌شود، در این کلینیک به افرادی که در حوادث دچار آسیب هایی شده‌اند که نمی‌توانند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهند کمک می‌شود تا به روال عادی زندگی برگردند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در ادامه گفت:کلینیک بعدی، کلینیک پروتزهای سیلیکونی و آکریلی است، در این کلینیک پروتزهای بسیار خاص که به مهارت بالایی نیاز دارد تولید می‌شود.

وی افزود: در کلینیک پروتزهای سیلیکونی و آکریلی پروتزهای چشم، سینه، انگشتان، پا و بینی ساخته می‌شود که بیشترین شباهت به اعضای بدن را دارند به حدی که قابل تشخیص نباشد و بتواند مشکلات مددجویان آسیب دیده را رفع کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661798

مهمترین اخبار ایران و جهان: