نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 10:53

انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب عصر معاصر است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی بزرگ ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر معاصر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار محسن کریمی صبح امروز در آیین افتتاح طرح‌های بسیج سازندگی در فراهان گفت: ایران در چهل سال گذشته در مقیاس تاریخی، در ابعاد علمی، فناوری، نظامی و... پیشرفت­های قابل ­توجهی داشته که مشابه آن در هیچ یک از کشورهای منطقه صورت نگرفته است.

وی گفت: انقلاب اسلامی انقلابی فراتر از یک انقلاب سیاسی در برابر نظام مستبد داخلی و نظام سلطه خارجی است، بلکه یک انقلاب اجتماعی است که 45 سال گذشته منشا تغییر و تحولات بنیادین در سطوح و ابعاد مختلف هویتی بوده است.

وی افزود: دشمنان در تحریف، تقلیل و تقطیع مؤلفه‌های هویتی انقلاب، همه تلاش خود را به‌کار بسته‌اند و همچنان در این راه از همه ترفندها و ابزارهای جنگ شناختی و ادراکی استفاده می‌کنند؛ هرچند همواره ناکام مانده‌اند و تلاش‌های شان به نقض غرض و نتیجه معکوس انجامیده است.

سردار کریمی گفت: وظیفه همیشگی جبهه انقلاب اسلامی رویارویی فکری و فرهنگی با این تلاش‌ها برای حفظ اصالت و هویت انقلاب و پیشگیری از تحریف آن است و قطعاً یکی از میدان‌های اصلی «جهاد تبیین» است.

فرمانده سپاه روح الله بیان داشت: انقلاب اسلامی به دوران انحطاط ایرانیان پایان داد و عزت ملی، خودمختاری، اعتماد به نفس ملی و «ما می‌توانیم» را جایگزین سرخوردگی، تحقیر ملی، ضعف نفس و «ما نمی‌توانیم» کرد.

وی عنوان کرد: ایران در چهل سال گذشته در مقیاس تاریخی، در ابعاد علمی، فناوری، نظامی و... پیشرفت‌­های قابل ­توجهی داشته که مشابه آن در هیچ یک از کشورهای منطقه صورت نگرفته است.

سردار کریمی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با رهاندن ایران از وابستگی به غرب و شرق و ایجاد استقلال سیاسی و بازگرداندن روحیه اعتماد به نفس ملی مرزهای علمی نوین دنیا را درنوردیده و در بسیاری از حوزه‌های راهبردی در ردیف چند کشور اول جهان قرار گرفته است.

فرمانده سپاه روح الله اظهار کرد: بخش عمده­ نوجوانان و جوانان امروزی، کمبودها و نقصان­های موجود در قبل از انقلاب و حتی دهه اول انقلاب را تجربه نکرده‌­اند و بنابراین، شاید عجیب نباشد که نتوانند اهمیت دستاوردهای امروز انقلاب را درک کنند، برای فایق آمدن بر این معضل باید تلاش شود شرایط پیش از انقلاب و حتی در دهه اول انقلاب به خوبی برای آنها ترسیم شود تا قدر نعمت‌­های امروز و نقش انقلاب در ایجاد آنها را درک کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز با تکیه بر ظرفیت غنی و پشتیبانی توده‌ها و اقشار مختلف مردم توانسته‌ایم در بسیاری از میدان پیروز باشیم پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های علمی و فناوری، نظامی، صنعتی و اقتصادی این مهم را به اثبات رسانده است.

پایان پیام
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661154

مهمترین اخبار ایران و جهان: