نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 23:16

بیش از ۳۶ میلیارد ریال مستمری به مددجویان بهزیستی در نیشابور

رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۶ میلیارد ریال مستمری به توانجویان تحت حمایت بهزیستی نیشابور پرداخت شده است.

علی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: تعداد ۱۱ هزار و ۱۱۵ نفر توان‌یاب تحت پوشش اداره بهزیستی نیشابور هستند که دارای معلولیت جسمی حرکتی، بینایی، شنوایی، ذهنی و اعصاب و روان می‌باشند.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۶ هزار و ۱۵۰ نفر از توانجویان تحت حمایت بهزیستی مبلغ ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مستمری پرداخت شده است.‌

وی با بیان اینکه در سال جاری اعتبار جذب شده خدمات توانپزشکی، ایاب و ذهاب، درمان و تحصیلی برای توانجویان نیشابور  ۹۰۷ میلیون تومان بود، ادامه داد: تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت بهزیستی اعم از معلولین، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

صدر بیان کرد: تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت بهزیستی در قالب اعطای وام ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۷ ساله و بهره ۴ درصد است که با هدف توانمندسازی جامعه، ایجاد اشتغال و کارآفرینی پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور اضافه کرد:  مبلغ ۳۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از ابتدای سال جاری تا کنون از محل اعتبارات جز ۴ بند ب تبصره ۱۸ به تعداد ۲۳۲ نفر به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان (۹۰ درصد) جذب و پرداخت شده است که تا پایان سال همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در اواخر آذر ماه سال ۱۴۰۲ اعتبارات جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است، که در حال حاضر روند پیگیری و معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل ادامه دارد.

صدر عنوان کرد: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان ایجاد اشتغال کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات است که در سال ۱۴۰۲ برای اشتغال ۱۸ نفر به ۴ کارفرما مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور تشریح کرد: به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد، فرآیند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تا سقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پراخت می‌شود که بر این اسال از ابتدای سال جاری تاکنون به تعداد ۳۷۸ کارفرما طی ۳ مرحله به مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662098

مهمترین اخبار ایران و جهان: