نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 13:50

پیش بینی وزش باد جنوبی طی ۲ روز آینده در گیلان

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: طی ۴۸ ساعت آینده استقرار هوای گرم و مرطوب و روند افزایش دما و وزش باد جنوبی در استان پیش بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی غالباً پایدار و جریانات جنوبی در منطقه است.

وی افزود: بر همین اساس طی ۴۸ ساعت آینده استقرار هوای گرم و مرطوب و روند افزایش دما و وزش باد جنوبی در استان پیش بینی می‌شود.

دادرس ادامه داد: طی این مدت گاهی به سبب تقویت جریانات همرفتی، ضمن افزایش ابر، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان اضافه کرد: از روز دوشنبه به تناوب با گذر امواج ناپایدار، شرایط برای کاهش نسبی دما، وزش باد در برخی نواحی شدید، افزایش ابر، برخی نقاط رگبار و رعد و برق تا پایان هفته مهیا است.

وی با اشاره به ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی متری دریای خزر گفت: دریای خزر امروز و فردا برای فعالیت‌های دریایی و گردشگری مناسب است

دادرس افزود: طی شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۱۱ درجه سلسیوس و بندرانزلی با ۳۴ درجه سیلیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290310

مهمترین اخبار ایران و جهان: