نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 17:00

دیپلماسی گردشگری پیشران توسعه است

قزوین- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیپلماسی گردشگری را پیشران توسعه دانسته و عنوان کرد: رعایت اصل دیپلماسی عمومی گردشگری، زمینه ساز تسهیل تبادل گردشگر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی در ادامه بازدیدهای خود از منطقه الموت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت یکی از اصلی ترین نیازهای گردشگری در کشور ما است و طبیعتاً بخش مهم زیرساخت نیز معطوف به فراهم کردن امکانات رفاهی برای گردشگران است.

وی افزود: جاذبه‌های گردشگری الموت مخصوصاً دریاچه اوان قابلیت تبدیل به یک منطقه وِیژه گردشگری را دارد، عنوان کرد: اقدامات خوبی صورت گرفته اما کافی نیست و تبدیل این منطقه بکر به منطقه گردشگری نیازمند افزایش امکانات رفاهی است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: تبدیل الموت به منطقه ویژه گردشگری، نیازمند یک طرح جامع گردشگری است و نیاز است مدیران استان آن را با جدیت پیگیری کنند.

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست و زیست بوم منطقه یک اصل مهم است و باید تلاش شود تا منطقه الموت به عنوان یک فرهنگ ناملموس بیش از گذشته صیانت شود.

ضرغامی در پایان دیپلماسی گردشگری را پیشران توسعه دانسته و عنوان کرد: رعایت اصل دیپلماسی عمومی گردشگری زمینه ساز تسهیل تبادل گردشگر می‌شود.

.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349698

مهمترین اخبار ایران و جهان: