نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 13:38

ائمه جمعه کرمان: جمهوری اسلامی با اقتدار راه عزت را طی می‌کند

ائمه جمعه کرمان ضمن اشاره به اتفاقات در مقر منافقین در آلبانی، این حوادث را حاصل قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی دانستند و گفتند: ایران با اقتدار راه عزت را طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام حمید بامری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: در وصف شهید بهشتی همین جمله امام بس که فرمودند:« بهشتی یک ملت بود»، ما این گنجینه‌های ارزشمند مثل شهید بهشتی را هنوز آنگونه که باید بشناسیم نشناختیم، باید بشناسیم و بشناسانیم خصوصاً به نسل جوان جامعه، شهید بهشتی یکی از ارکان پیروزی نظام اسلامی است.

سرنوشت ذلت‌بار منافقین در آلبانی درس عبرتی برای دشمنان نظام اسلامی است

 وی افزود: حقیقتاً هفته قوه قضاییه فرصتی است برای گویندگان، محققان و نویسندگان که این گنجینه بزرگ را تبیین و به جامعه معرفی کنند.

 خطیب جمعه عنبرآباد سرنوشت ذلت‌بار منافقین در آلبانی را آیینه‌ای از درس‌ها و عبرت‌ها دانست و افزود: این اتفاق محصول قدرت بازدارندگی بالای نظام جمهوری اسلامی و توان نظام در غلبه بر تهدیدهاست، بازدارندگی که پس از غلبه ملت ایران در بزرگترین جنگ ترکیبی جهانی در پاییز گذشته خود را نشان داد و جهان را با اقتدار بی‌مانند ایران انقلابی روبه‌رو کرد.

 وی خاطرنشان کرد: پیروزی‌های بزرگ ایران در میدان و عرصه دیپلماسی مرهون بصیرت الهی مردم صبور و شکور ایران، هدایت‌های امام جامعه اسلامی، هماهنگی قوای سه گانه و اقتدار بی‌نظیر نیروهای مسلح است.

حجت‌الاسلام بامری در پایان با گرامیداشت هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از همراهی همه کسانی که در جهت هدایت و تبیین دین گام برمی‌دارند آن هم در زمانی که تمام تشکیلات استکبار برای ایجاد تباهی و گمراهی و کم فروغ نشان دادن دین است،  تشکر می‌کنم.

ایران با اقتدار راه عزت را طی می‌کند

حجت‌الاسلام ابوطالب هنرهوده امام جمعه موقت کوهبنان نیز با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، اظهار داشت: ششم‌ تیرماه سالروز حرکت امام حسین(ع) به سمت کربلاست در حالی که حضرت حج واجب را رها کرد چون نمی‌خواست با دشمن بیعت کند.

خطیب جمعه کوهبنان با تبریک هفته قوه قضاییه، اعیاد قربان و غدیر را تبریک گفت و افزود: ضرورت دارد گوشت قربانی را به‌دست نیازمندان برسانیم.

وی تاکید کرد: در آستانه سالروز مبارزه با سلاح شیمیایی و میکروبی هستیم که در سردشت در چهار نقطه حدود ۸ هزار نفر دچار مسمومیت شده و به شهادت رسیدند در حالی که کشورهای مدعی حقوق بشر در این جریان سکوت کردند.

 امام جمعه موقت کوهبنان بیان داشت: دشمن امروز هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چون ایران با اقتدار راه عزت و عظمت را طی می‌کند.

مسؤولان برای رفع کم آبی در فاریاب چاره‌اندیشی کنند

حجت‌الاسلام عباس گروهی امام جمعه فاریاب نیز در سخنانی با تبریک هفته قوه قضاییه، از تلاش قضات و اعضای دستگاه قضا در این شهرستان قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی از دانشمندان و عالمی بزرگ بود که خدمات زیادی در ایران و خارج از ایران انجام داد و بهشتی کسی بود که در داخل ایران امثال مجاهدین خلق در مقابلش ایستادند و به فرموده حضرت امام خمینی(ه) بهشتی مظلوم بود و مظلوم به شهادت رسید.

امام جمعه فاریاب با اشاره به کمبود و نبود آب در روستاهای شهرستان از مسؤولان خواست برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

ذی‌الحجه فرصتی برای شناخت بیشتر ولایت است

امام جمعه سیرجان نیز ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به مجموعه قضایی شهرستان گفت: قوه قضائیه جزو ارکان مهم جمهوری اسلامی است و سبب ایجاد امنیت و مبارزه با مفاسد اجتماعی و دفاع از حق مردم در جامعه و یکی از قوای تاثیر گذار در احقاق حقوق مردم است که اگر به وظایف خود عمل نکند جامعه دچار هرج و مرج می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس مسلمی‌زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مهدی نصیری‌لاری از شهدای هفتم تیرماه اظهار کرد: این شهید والامقام در شهرستان سیرجان نقش محوری در پیروزی انقلاب داشت و اولین فرماندار سیرجان پس از انقلاب بود و سپس به‌عنوان نماینده مردم لارستان انتخاب و عضو حزب جمهوری اسلامی بود که در فاجعه جانسوز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل و به همراه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران گرانقدر انقلاب اسلامی به شهادت رسید و امروز هم در گلزار شهدای سیرجان یکی از شهدای شاخص این شهرستان است.

امام جمعه سیرجان افزود : منافقان کوردل با همراهی استکبار جهانی به‌دنبال ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی و ملت ایران بودند که خداوند منافقان را رسوا کرد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را برای ادامه مسیر نظام و انقلاب و اقتدار ملت ایران حفظ کرد.

مسلمی‌زاده به فرا رسیدن ماه ذی‌الحجه پرداخت و گفت: ذی‌الحجه ماه ولایت و فرصت بزرگی برای آشنایی بیشتر با ولایت است که عید سعید غدیر و قربان نیز در این ماه قرار دارد و نباید از ایام این ماه غفلت کرد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303710

مهمترین اخبار ایران و جهان: