نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 22:36

اجرای ۳۲۸ طرح خودکفایی در شهرستان خلخال

رئیس کمیته امداد شهرستان خلخال گفت: در سال گذشته، ۳۲۸ طرح خودکفایی از محل منابع بانکی در شهرستان خلخال و برای مددجویان کمیته امداد این شهرستان اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدغلامرضا مظلومی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مددجویان کمک معیشت‌بگیر کمیته امداد شهرستان خلخال ۵۲۴۲ نفر در قالب ۲۶۹۲ خانوار است.

وی با بیان اینکه ۶۴ خانوار مشمول بیمه‌های اجتماعی هستند، گفت: مبلغ پرداختی برای مشمولان بیمه اجتماعی ۲ میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریال بوده است.

مظلومی با اشاره به اینکه ۳۹۵ خانوار از خدمات موردی کمیته امداد استفاده کرده‌اند، گفت: مبلغ هزینه شده در بهداشت و درمان ۴ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال است.

رئیس کمیته امداد شهرستان خلخال بیان کرد: در حوزه اشتغال، کل طرح‌های تحت نظارت این نهاد انقلابی در طول سال گذشته یک هزار و ۶۰۵ طرح بوده است.

وی تعداد طرح‌های خودکفایی اجرا شده را از محل منابع امدادی ۱۸ طرح اعلام کرد و گفت: برای این طرح‌ها بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان خلخال تصریح کرد: از محل منابع بانکی نیز ۳۱۰ طرح خودکفایی اجرا شده که پرداختی بانک برای این طرح‌ها ۲۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

مظلومی عنوان کرد: برای اشتغال پایدار مددجویان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را جدی گرفتیم تا با معرفی ۴۶ نفر متقاضیان اشتغال بتوانند مهارت لازم را کسب کنند.

وی بهره‌گیری از ظرفیت کاریابی‌ها را یادآور شد و گفت: ۲۱ نفر از ظرفیت مراکز کاریابی در مسیر ایجاد اشتغال استفاده کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد شهرستان خلخال وام قرض الحسنه پرداخت شده از طریق صندوق امداد ولایت را از دیگر حمایت‌های کمیته امداد برای نیازمندان توصیف کرد و گفت: ۱۹۰ مورد پرداختی در این حوزه به ارزش ۲۳ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال انجام شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303010

مهمترین اخبار ایران و جهان: