نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 11:56

مورا: برجام بهترین چارچوب در قبال برنامه هسته‌ای ایران است

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در توییتر توافق هسته‌ای برجام را «بهترین چارچوب» برای رسیدگی به آنچه به گفته او «نگرانی‌های مشروع» درباره برنامه هسته‌ای ایران است، توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای برجام را «بهترین چارچوب» در قبال برنامه هسته‌ای ایران توصیف کرد.

وی در توئیتی نوشت: «برای اتحادیه اروپا، برجام-اگر نگوییم تنها چارچوب- بهترین چارچوب ممکن برای رسیدگی به نگرانی‌های مشروع جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران است.»

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام از تعهدات خود در خصوص جبران کردن آثار این خروج در ازای پایبندی ایران به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای عدول کرده‌اند. 

جمهوری اسلامی ایران با توجه به عدم پایبندی کشورهای غربی به تعهداتشان در برجام با استناد به بندهایی از این توافق هسته‌ای تعهداتش ذیل آن را کاهش داده است.

دولت آمریکا به ریاست جو بایدن، علی‌رغم وعده‌هایش درباره بازگشت به برجام تا کنون از عمل به تعهدات خود ذیل آن خودداری کرده است. مقامات ایران تأکید کرده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز بوده و زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در راستای پادمان است و تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی هیچ جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1303554

مهمترین اخبار ایران و جهان: