نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 12:34

لزوم تولید پایدار محصولات کشاورزی برای تامین امنیت غذایی در فارس

شیراز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برای تامین امنیت غذایی در استان باید زمینه تولید پایدار محصولات کشاورزی فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی دهقان پور بیان کرد: مردمی‌سازی اقتصاد و جلب مشارکت مردمی نیازمند اعتمادسازی و امیدآفرینی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: روحانیت به عنوان نخبگان جامعه به شمار می‌آید و نظرات شأن برگرفته از افراد جامعه است و می‌تواند برای مسئولان راهگشا باشد.

دهقان پور با بیان اینکه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز بر مردمی سازی اقتصاد تاکید شده است، گفت: از این رو باید با تبیین اقدامات و فعالیت‌ها در جامعه امید آفرینی کرد. در حال حاضر انتظارات بالاتر رفته و قطعاً تنگناهایی وجود دارد و ما هم می‌پذیریم بنابراین در جامعه پیرامونی می‌بایست امیدآفرینی کرد.

او یادآور شد: با همه ایراداتی که گرفته می‌شود در همه ابعاد پیشرفت‌هایی داریم که باید بازگو شود چراکه اگر مردم از اقدامات مؤثر آگاهی پیدا کنند اعتماد سازی نیز حاصل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه جامعه روحانیت در امید آفرینی و اعتمادسازی در فضای جامعه بسیار اثر گذارند، خاطرنشان کرد: امروزه گرانی‌هایی وجود دارد که نیازمند روشنگری است، در دنیا افزایش تورم غذا نسبت به سال میلادی قبل افزایش ۳۳ درصدی داشته، این در صورتی هست که متوسط تورم در کشورهای توسعه یافته نزدیک به ۹ درصد است.

دهقان پور با بیان اینکه بازار را به صورت دستوری نمی‌توان کنترل کرد، افزود: کنترل بازار باید با مشارکت مردم انجام شود و در این مسیر گام اول فراوانی کالاست و گام دوم دسترسی به آنکه باید نگاه جامعی نیز در زمینه سلامت غذا داشته باشیم؛ در استان فارس به عنوان متولی تولید، پایداری تولید را دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه تولید باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا عرضه و تقاضا متناسب باهم باشد، گفت: بازار مثل ظروف مرتبط است، سیر صعودی قیمت‌ها در بازار تهران، افزایش قیمت در سایر شهرستان‌ها با بازه‌های زمانی متفاوت را به دنبال دارد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در جامعه ما اسراف و تبذیر بالاست، گفت: باید به دنبال اصلاح الگوی مصرف باشیم، جامعه روحانیت در این خصوص کمک بسیار بزرگی می‌توانند داشته باشند.

دهقان پور با ابراز تأسف از اینکه در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی‌ها بخش خصوصی کمتر دخالت داده می‌شود، گفت: به عبارت دیگر شاید این نقص وجود دارد که همه ذی ربطان و ذی‌نفعان یک موضوع برای تصمیم‌گیری مشارکت ندارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295110

مهمترین اخبار ایران و جهان: