نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 23:12

«قزوین» رتبه سوم کشور در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را کسب کرد

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بر اساس اعلام آمار از سوی قوه قضاییه و با همکاری تمامی دستگاه های مربوطه، استان قزوین رتبه سوم کشور را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی در اولین نشست پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین در سال جاری که  در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس اعلام آمار از سوی قوه قضاییه و با همکاری تمامی دستگاه های مربوطه، استان قزوین رتبه سوم کشور را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم کسب کرد.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم از مهمترین اولویت‌‌‌ های دستگاه های متولی در این زمینه بوده و باید مسئولان دستگاه ها در این زمینه تلاش کنند چرا که با همت و مشارکت همه جانبه می توان از طریق پیشگیری از جرم، از وقوع خسارت به شهروندان، اماکن و تاسیسات دولتی و ناامنی های ناشی از آن جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: اگر مسئولان و مردم به درستی به وظایف خود عمل نکنند و جرمی در جامعه واقع شود، علاوه بر ترک فعلی که صورت گرفته خسارات زیادی به شاکی، متهم، خانواده ها و حتی عموم جامعه تحمیل خواهد شد.

شعبانی اضافه کرد: بیش از 210 تکلیف در زمینه پیشگیری از وقوع جرم برای 27 دستگاه تدوین شده و وظیفه پیشگیری از وقوع جرم بر عهده سه قوه بوده و تمامی دستگاه های مسئول باید با یک برنامه ریزی مشخص و تشکیل کارگروه های ویژه برای شناسایی، پیشگیری و کاهش جرم تلاش کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293954

مهمترین اخبار ایران و جهان: