نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 08:53

۶ داروخانه گیاه‌پزشکی متخلف در قزوین شناسایی شد

رئیس شعبه ۴ تعزیرات حکومتی استان قزوین از شناسایی ۶ داروخانه گیاه‌پزشکی متخلف در پی پایش‌های نظارتی خبر داد.

جعفر جان‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، از اجرای طرح تشدید بازرسی از فروشگاه‌های توزیع سم و آفت‌کش و همچنین داروخانه‌های گیاه‌پزشکی در استان خبر داد و اظهار داشت: با تشدید نظارت بر فروشگاه و داروخانه‌های گیاه پزشکی استان 12 واحد صنفی بازرسی و 6 واحد متخلف شناسایی شد. 

وی گران‌فروشی، نداشتن قیمت روی کالا، ارائه نکردن فاکتور خرید و رعایت نکردن مقررات صنفی را از تخلفات این واحدها برشمرد و گفت: مراکز فروش سموم کشاورزی مجاز هستند با ارائه نسخه گیاه‌پزشکی از کلینیک‌های مربوطه نسبت به تحویل سموم به کشاورزان اقدام کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با این مراکز برخورد می‌شود. 

رئیس شعبه 4 تعزیرات حکومتی استان قزوین اضافه کرد: فروش محصولات خارجی بدون مجوز، نداشتن پروانه کسب، فروش سموم تقلبی و تاریخ مصرف گذشته و نبودن مسئول فنی در فروشگاه از تخلفاتی است که تعزیرات حکومتی روی ‌آن حساسیت ویژه دارد و اگر این تخلفات مشاهده شود، برخورد قانونی جدی با متخلفان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به سفر رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و خواسته سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اجرای طرح بازرسی از فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی با مدیریت رؤسای شعب تعزیرات حکومتی در استان قزوین شروع شده و تا ناامن‌سازی فضا برای متخلفان در این حوزه اجرای این طرح تداوم دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1362698

مهمترین اخبار ایران و جهان: