نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 15:19

آموزش مباحث امدادی باید به صورت همگانی دنبال شود

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: انتظار داریم موضوع آموزش و آگاه سازی به صورت ویژه توسط مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان پیگیری شود، آموزش مباحث امدادی باید به صورت همگانی و در میان تمامی اقشار دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ظهر امروز در آیین نمادین افتتاح پروژه‌های هلال احمر اصفهان ضمن قدردانی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان در راستای عبور از بحران‌ها و حوادث اظهار داشت: اعضای جمعیت هلال احمر استان اصفهان همیشه به خوبی در کنار سایر دستگاه‌های امدادی به وظایف خود عمل کرده‌اند و تلاش بسیار زیادی را در جهت عبور از شرایط بحرانی داشته‌اند. 

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و امدادی جمعیت  هلال احمر گفت:  با پیگیری و حمایت مسؤولین و خیرین عزیز در استان، پروژه‌های خوبی در سطح استان به بهره‌برداری رسید و در راستای تحقق اهداف جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

شیشه‌فروش  با اشاره به هزینه پروژه‌های افتتاح شده بیان کرد: برای تکمیل پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید، بیش از ۶۴ میلیارد تومان، هزینه شده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اهمیت موضوع امداد و نجات گفت: در روزهای اخیر، در پی وقوع سیل در مناطق شمالی، اعضای جمعیت هلال احمر به صورت ویژه حضور داشتند و به خدمات‌رسانی پرداختند. 

وی با بیان این‌که ضرورت دارد آگاه‌سازی  همگانی در جهت پیشگیری از خطرات در همه مناطق و به خصوص روستاها پیگیری شود، گفت: انتظار داریم این موضوع به صورت ویژه توسط مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان پیگیری شود، آموزش مباحث امدادی باید به صورت همگانی و در میان تمامی اقشار دنبال شود. 

شیشه‌فروش  با تأکید بر اجرای طرح‌های پیشگیری از حوادث توسط ادارات و ارگان‌های مسؤول بیان کرد: باید تلاش شود قبل از وقوع حوادث، خطرات احتمالی شناسایی شود و برای پیشگیری از وقوع آن اقدام شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۵۳ مورد حادثه شناسایی شده که ممکن است رخ دهد، از این تعداد،  رخداد ۴۲  مورد حادثه در استان اصفهان پیش‌بینی شده است که  تعدادی از دانشگاه‌های استان در صدد ارائه طرح برای پیشگیری از خطرات این حوادث هستند.

ضرورت تقویت تجهیزات و نیروی انسانی جمعیت هلال احمر دهاقان

علی جمشیدیان فرماندار شهرستان دهاقان نیز در این آیین با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر به صورت ویژه به موضوع امیدآفرینی در میان مردم تأکید دارند، گفت: باید خدمات و دستاوردهای دولت و نظام به خوبی برای مردم تبیین شود. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروزه در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد و یک کشور بسیار مقتدر است، دشمنان‌ما تاب دیدن پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران را ندارند. 

جمشیدیان بیان کرد: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که توان مقابله با ایران و کشورهای مورد حمایت ایران را ندارند، برای همین تلاش می‌کنند که در کشور مشکلات و مسائل داخلی ایجاد کنند. 

فرماندار شهرستان دهاقان گفت: در سال گذشته حدود سه ماه کشور را درگیر نآرامی و اختلال در نظم عمومی کردند که با هوشیاری مردم و تلاش حافظان امنیت، بار دیگر دشمنان از رسیدن به اهداف شوم و پلید خود باز ماندند، همه به خوبی شاهد آن بودند که در اغتشاشات سال گذشته هیچ کسی مشکلات اقتصادی و معیشتی را مطرح نکرد و فقط به دنبال نا امنی و اخلال در خدمت‌رسانی دولت به مردم بودند. 

وی تصریح کرد: باید به مردم گفته شود که نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال پیشرفت است و مسؤولین تمام تلاش خود را خواهند کرد تا مشکلات کشور به سرعت حل شود. 

جمشیدیان با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های بسیار خوب در کشور گفت: فقط در حوزه امداد و نجات، بیش از ۵٠٠ پایگاه امداد و نجات داریم که در مواقع بحرانی و حوادث به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کنند. 

فرماندار شهرستان دهاقان با اشاره به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در شهرستان  بیان کرد: اعضای حوزه‌های مختلف جمعیت هلال احمر در شهرستان به خوبی خدماتی را در زمان‌های مختلف ارائه داده‌اند و از جمله ادارات پر تلاش شهرستان هستند. 

وی خطاب به مسؤولین جمعیت هلال احمر استان گفت: انتظار داریم مساعدت‌های لازم در راستای تأمین نیروی انسانی و  تجهیزات مورد نیاز برای این جمعیت و پایگاه امداد جاده‌ای صورت پذیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283098

مهمترین اخبار ایران و جهان: