نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 17:23

ضرورت رعایت پیوست‌های فرهنگی در مسکن سازی

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت رعایت پیوست های فرهنگی در ساخت مسکن تاکید کرد و گفت: برای حفظ بافت های روستایی نیز باید برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر سه شنبه در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان افزود: ساخت مسکن، جاده، ریل و غیره ضابطه‌مند و تصمیماتمان براساس یک طرح و نقشه راه برای ۳۰ سال آینده استان باشد.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: برای ساخت مسکن در استان با شمار متقاضیان واجد شرایط شناسایی و معرفی شوند و از سوی دیگر ساخت مسکن برای روستائیان نیز در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه پیوست‌های فرهنگی در مسکن‌سازی مورد توجه قرار گیرد، ارائه مشوق برای فرزندآوری را مطلوب دانست.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی مازندران، تاکید کرد: هشدارهایی همچون احیای آب‌بندان‌ها، کنترل و مهار نزولات آسمانی و غیره را باید جدی بگیریم. مسئولان نباید بگذارند تنش ایجاد شود و نباید به بهانه توسعه محیط زیست را نادیده بگیریم.

آیت الله محمدی لائینی در پایان افزود: در آینده اقلیمی مازندران، جنگل‌های هیرکانی بسیار مهم است وچنانچه فرهنگ مازندران، دیار علویان، آداب و رسوم برای ما بسیار مهم است، برای حفظ بافت‌های روستایی نیز باید برنامه ریزی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283210

مهمترین اخبار ایران و جهان: