نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 13:27

دشمن به دنبال تهی کردن انقلاب اسلامی است

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه دشمن به دنبال تهی کردن انقلاب اسلامی است گفت: بر همه واجب است که جهاد تبیین و یکدیگر را از فتنه‌ها آگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با گرامیداشت روز عرفه اظهار کرد: همدان مهد علم و دانش است و علمای بزرگی در این خطه بودند که خدمات بسیاری به دین خدا و مردم کردند.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه و بزرگداشت شهدای هفتم تیر افزود: این هفته تنها به قوه قضائیه مربوط نمی‌شود و متعلق به همه اقشار است چرا که شهید بهشتی تنها به یک قوه محدود نبوده و از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی به حساب می‌آیند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه شهید بهشتی تمام زندگی خود را وقف اسلام و انقلاب کرد چنان که  مقام معظم رهبری از وی با عنوان بسیار مظلوم یاد کردند افزود: شهید بهشتی اقدامات بنیادینی در نظام جمهوری اسلامی انجام داد که یکی از آنها تدوین قانونی اساسی به عنوان یکی از مترقی‌تر قوانین دنیا است.

وی پایه‌گذاری قوه قضاییه بر اساس اصول دینی را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند شهید بهشتی برشمرد و افزود: شهید بهشتی لایحه قصاص را طرح‌ریزی کرد که در تصویب آن آشوب‌های زیادی به پا شد.

مرتضوی‌مقدم با بیان اینکه این نظام فتنه‌های سختی را پشت سر گذاشته و امروز آب دیده شده است تصریح کرد: در سال ۶۰  منافقین جوی علیه شهید بهشتی در کشور به راه انداختند که این شهید بزرگوار بنا به دستور امام (ره) سکوت کرده بودند که زمان و پس از شهادت او مشخص کرد که بهشتی چه مرد بزرگی بود.

وی گفت: وقتی افرادی چون شهید بهشتی و شهید حاج قاسم سلیمانی را از دست می‌دهیم متوجه بزرگی آنها می‌شویم. 

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به جنایات منافقین در شهادت ۱۷ هزار نفر از مظلومین اسلام و دیگر  بزرگان نظام عنوان کرد: در این فتنه‌ها لطف و اراده خداوند و دعای امام (ره) بود که مقام معظم رهبری را نگه داشت تا امروز ایران به این پیشرفت برسد.

وی با بیان اینکه این نظام امامی دارد که دلسوخته دین و اعتقادات است تصریح کرد:  دست خداوند روی سر ملت ایران است، اگرچه مشقت‌های زیادی هم داریم و تحمل کردیم اما گاهی این مشقت‌ها سازنده است.

مرتضوی‌مقدم با بیان اینکه جنگ تحمیلی نشان داد که دشمنان قداری داریم و باید هر آنچه می‌توانیم کشور را مجهز کرده تا دشمن جرئت حمله نظامی به خود ندهد گفت: باید در سایر حوزه‌ها هم قوی شویم چرا که امروز دشمن از لحاظ نظامی جرئت حمله ندارد اما به دنبال این است تا با ترویج بی عفتی و فساد در اهداف نظام انحراف ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تهی کردن افکار هستند و می‌خواهند فرهنگ ما را تغییر دهند تا فکر غربی داشته باشیم عنوان کرد: می‌خواهند نظام را از درون خالی کنند اما خداوند اجازه نمی دهند همانطور که فرموده است، "وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ"، و از سوی دیگر دلهای مردم همسوی نظام است و خداوند این فتنه‌ها را خنثی‌ خواهند کرد.

رئیس دیوان عالی کشور به فتنه‌های دشمن از طریق فضای مجازی اشاره کرد و افزود: جهاد تبیین بر همه واجب است، هر کسی به هرشکلی باید در این حوزه ورود  و اطرافیان خود را روشن و آگاه سازد.

وی با بیان اینکه برخی‌ها در مسیر انحراف حرکت می‌کنند و متوجه نیستند تصریح کرد: افراد آگاه و مطلع نیز در حالی که واقعیت‌ها را می‌دانند اما تبیین لازم را نجام نمی‌دهند، کوتاهی می‌کنند در حالی که همه ما در پیشگاه خداوند مسئول هستیم.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اتفاقات هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ گفت: ما قربانی نفاق شدیم و نفاق از صدر اسلام و از زمان پیامبر اکرم (ص) بوده است.

وی با تاکید به اینکه برخی‌ها نفاق را به دو دوره تنزیل و تاویل تقسیم می‌کنند گفت: در دوره تنزیل، دشمنان هر آنچه می‌گفتند پیامبر گرامی اسلام جلوی قضیه را می‌گرفتند و می‌گفتند اشتباه است همانطور که رهبری این رویکرد را امروز دارند.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: دوره تاویل بعد از پیامبر (ص) و زمان امیرالمومنین (ع) است که آن حضرت فرمودند بعد از خودم ترسی بر مشرکین ندارم، من بر امتم بر منافقان پوشیده می‌ترسم؛ به عبارت دیگر این امام بزرگوار از آنهایی که زبان باز هستند بر امت خود ترس داشتند، بنابراین باید هوشیار بود.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) وقتی به خلافت رسیدند سه قطب ناکثین، قاسطین و مارقین چیزی عایدشان نشد گفت: بنابراین توطئه‌ای پی ریختند و  جنگ جمل را راه‌اندازی کردند همانطور که امروز نیز منافقین در انقلاب اسلامی همین رفتار را دارند و باید مراقب بود.

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهدای حقوق تقدیر شد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1315198

مهمترین اخبار ایران و جهان: