نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 10:39

ویژه دیده شدن آزمایشگاه مرجع دامپزشکی شرق کشور در مصوبات سفر رئیس جمهوری

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت ایجاد و راه اندازی آزمایشگاه مرجع دامپزشکی در شرق کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان با وی اظهارداشت: با توجه به قابلیت بالای خراسان جنوبی در زمینه دام و طیور  راه اندازی آزمایشگاه دامپزشکی به عنوان یک زیرساخت مهم در خراسان جنوبی ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: این آزمایشگاه می تواند به عنوان آزمایشگاه مرجع، استان های شرق کشور را پوشش دهد و نیاز آن ها را برطرف سازد.

استاندار خراسان جنوبی به ویژه دیده شدن این پروژه نیمه تمام در مصوبات سفر رئیس جمهور، اظهار داشت: با عنایت به اعتباری که برای این پروژه لحاظ شده، لازم است عملیات اجرایی آن شتاب گیرد.

قناعت با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی این پروژه، ادامه داد: قول دامپزشکی کشور مبنی بر تأمین تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه هم باید با جدیت دنبال شود.

وی درخصوص بازدید از پروژه های دامپزشکی استان و دیدار با کارکنان این مجموعه قول مساعد داد.

محمد علی بخشی کارشک، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز طی گزارش مبسوطی از جایگاه این مجموعه در سلامت جامعه گفت و اظهار داشت: با وجود تعداد کم نیروی انسانی در دامپزشکی ۱۱ شهرستان، سالانه ۷ میلیون دوز واکسن به یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام استان تزریق می شود.

وی پیشگیری، کنترل و درمان بیماری های دامی، پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام  کنترل و نظارت بر پرورش، تولید و عرضه فرآورده های دامی را سه رویکرد دامپزشکی استان عنوان کرد و گفت:  با اهتمام مجموعه دامپزشکی استان، سالانه ۵۰ تن فرآورده دامی غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج می شوند.

وی تأکید کرد: راه اندازی آزمایشگاه دامپزشکی می تواند خدمات دهی به جامعه هدف را تسهیل و تسریع کند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1307398

مهمترین اخبار ایران و جهان: