نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 17:44

کشفیات قاچاق کالا باید منجر به متلاشی شدن شبکه قاچاق شود

بجنورد- معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: کشفیات قاچاق کالا باید منجر به متلاشی شدن شبکه قاچاق کالا شود در غیر این صورت تلاش ها برای قاچاق کالا ادامه دار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ناهیدی ظهر یک شنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: کشفیات قاچاق کالا باید منجر به متلاشی شدن شبکه قاچاق کالا شود در غیر این صورت تلاش‌ها برای قاچاق کالا ادامه دار می‌شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بیماری اقتصاد، قاچاق کالا است که منجر به بیکاری و هدر رفت سرمایه‌ها می‌شود، افزود: کالای قاچاق سلامت اقتصاد را تهدید می‌کند و کالاهای قاچاق کالاهای بی کیفیتی بوده که ضربه زدن به اقتصاد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی بر اهمیت نقش دستگاه‌های متولی برای مقابله و مبارزه قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: برنامه و تعریف ساز و کار و اقدامات در این حوزه باید جدی تر اعمال شود.

وی در خصوص سوخت قاچاق خودروهای توقیفی نیز بیان داشت: کارت سوخت این خودروها باید باطل شود تا موضوع سوخت قاچاق صورت نگیرد.

ناهیدی با اشاره به کمبود تولید برق در تابستان امسال گفت: مولدهای برق دستگاه‌های دولتی باید فعال شود و با توجه به نیاز و ضرورت این اقدام صورت گیرد.

وی نقش مهم آگاهی و اطلاع رسانی به مردم در حوزه قاچاق کالا را مورد توجه قرار داد و گفت این کار باید توسط رسانه‌ها و صدا و سیما در قالب برنامه‌های مختلف صورت پذیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308598

مهمترین اخبار ایران و جهان: