نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 08:31

حدود ۶۴۰ هزار همدانی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک

همدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در استان همدان حدود ۲۳۶ هزار و ۴۸۰ خانوار شامل ۶۳۹ هزار و ۱۴۲ نفر مشمول استفاده از مزایای طرح ملی کالا برگ الکترونیکی هستند.

یوسف شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح ملی کالا برگ الکترونیکی با هدف کمک به اقشار محروم، هدفمند نمودن پرداخت یارانه‌ها، مدیریت بازار، کنترل تورم و نهایتاً کمک به سطح ارتقا معیشت اقشار کم درآمد و ضعیف از سوی دولت ۱۳ ابلاغ شده است، اظهار کرد: جامعه هدف این طرح افراد و خانوارهای با دهک‌های درآمدی ۱و ۲و۳ است.

وی با بیان اینکه در راستای این طرح مقرر شده بالغ بر ۸٠ هزار تومان به مبلغ یارانه خانوارها اضافه شود، یادآوری کرد: خانوارهای تحت پوشش دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی هم چنین خانوارهای با دهک‌های درآمدی ۱و۲و۳ تاکنون ۴٠٠ هزار تومان دریافتی داشتند که با اعمال این طرح، این میزان برای هر خانوار به ۴۸٠ هزار تومان رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: شرط استفاده از مزایای این طرح همچنان که از طرف قانونگذار پیش بینی شده، خرید الکترونیکی است؛ یعنی کسی که قصد استفاده از مبلغ ۸٠ هزار تومان افزایش یارانه را دارد، الزاماً باید خرید الکترونیکی با محصولات خاص داشته باشد.

شعبانی با اظهار اینکه افزایش یارانه از ۱۳ خردادماه ۱۴٠۲ اعمال و در کارت سرپرستان خانوارها واریز شده است، اضافه کرد: الزام خرید ۱۱ قلم کالای خاص در طرح ملی مزایای کالابرگ الکترونیکی برای جامعه هدف در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: کالاهایی که برای هدف این طرح پیش بینی شده، تعداد ۱۱ کالا اعم از شیر کم چرب، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، حبوبات روغن مایع، قند و شکر و گوشت منجمد گوساله است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: در استان همدان حدود ۲۳۶ هزار و ۴۸۰ خانوار شامل ۶۳۹ هزار و ۱۴۲ نفر نفر مشمول طرح ملی مزایای کالا برگ الکترونیکی قرار گرفتند.

شعبانی یادآور شد: در استان همدان تعداد هزار و ۱۵۱ فروشگاه زنجیره‌ای آ مادگی ارائه خدمات به جامعه هدف و افراد مشمول طرح ملی کالا برگ الکترونیکی هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306854

مهمترین اخبار ایران و جهان: