نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 16:54

اعزام ۲ هزار دانشجو به مناطق محروم مرکزی در قالب قرارگاه عهد خدمت

اراک- مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: ۲ هزار دانشجو تابستان امسال در قالب قرارگاه جهادی عهد خدمت به مناطق محروم این استان اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل شریعت منش ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۲ هزار دانشجو تابستان امسال در قالب قرارگاه جهادی عهد خدمت به مناطق محروم این استان اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی افزود: با توجه به نزدیکی به اربعین امام حسین (ع) اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان مرکزی امسال از پانزدهم تیرماه تا پانزدهم مردادماه برگزار می‌شود و جهادگران دانشجو برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان‌های فراهان، خنداب، تفرش، خمین، دلیجان، محلات و شازند اعزام می‌شوند.

اقدامات دانشجویان جهادی تک بعدی نیست

وی با اشاره به اینکه اقدامات دانشجویان در اردوهای جهادی امسال تک بعدی نیست، گفت: با توجه به شناسایی مسائل در عرصه‌های مختلف اقدامات این جهادگران در عرصه‌های مختلف به مردم مناطق محروم استان ارائه می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی افزود: تعمیر و رنگ آمیزی مدارس و کانال کشی در روستاها برای جلوگیری از هدر رفت آب از جمله اقدامات عمرانی و برگزاری یادواره‌های شهدا، کلاس قرآن و خانواده، ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی، مامایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان از دیگر اقدامات دانشجویان در اردوهای جهادی تابستان امسال است.

وی تاکید کرد: پیشبرد اهداف انقلاب و امامین انقلاب در دانشگاه‌ها از جمله مأموریت مهم بسیج دانشجویی است و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی از جمله اهداف بسیج دانشجویی است.

شریعت منش افزود: بسیج دانشجویی استان مرکزی در طرح ولایت و دوره‌های خط امام (ره)، تلاش کرده و مباحث معرفتی و فرهنگی را برای دانشجویان تبیین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین بسیج دانشجویی این استان با برگزاری مناظره‌های دانشجویی و تریبون آزاد در دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی در زمینه بحث گفتمان‌سازی و جهاد تبیین را در دانشگاه‌ها در دستور کار دارد تا بتواند دانشجوی تراز انقلاب اسلامی را تربیت کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور ظرفیتی مناسب برای آشنایی مردم به خصوص قشر دانشجو با فضای دفاع مقدس است، گفت: ۲ هزار دانشجوی استان مرکزی سال گذشته در قالب اردوهای راهیان نور برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شد.

وی تاکید کرد: ترویج فضا و روحیه جهادی در بین اقشار مختلف مردم و دانشجویان از جمله مهمترین رسالت‌های بسیج دانشجویی است و بسیج دانشجویی استان مرکزی با برگزاری اردوهای جهادی در طول سال تلاش داشته این مهم را زنده نگاه دارد.

شریعت منش افزود: اردوهای جهادی در طول سال توسط بسیج دانشجویی استان مرکزی در حال برگزاری است و این دوره‌ها در عید نوروز و تابستان به صورت ویژه برگزار می‌شود.

ساماندهی بیش از ۱۰۰ گروه جهادی در دانشگاه‌های مرکزی

وی با اشاره به اینکه ۱۰۱ گروه جهادی در دانشگاه‌های استان مرکزی سازماندهی شده است، گفت: سالانه ۱۴ هزار نفر روز، دانشجویان استان به این اردوها اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی افزود: درس‌های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، عمرانی، مطالبه گری، بهداشت و درمان، پزشکی و دندانپزشکی در اردوهای جهادی توسط این افراد به مردم مناطق محروم استان مرکزی ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: بسیج دانشجویی این استان، مسئله محوری را در کنار اقدامات فرهنگی و عمرانی در مناطق محروم استان در دستور کار خود قرار داده است.

شریعت منش با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی استان مرکزی، مسائل مناطق مختلف استان را در اردوهای جهادی احصا و با انجام اقدامات پژوهشی برای رفع این مسائل و مشکلات تلاش می‌کند، گفت: همه توان را در این مسیر خواهیم گذاشت.

وی افزود: برگزاری اردوهای جهادی در استان مرکزی و کشور اقدام ارزشمندی است و بسیج دانشجویی استان تلاش داشته می‌کند این اقدامات را در بین افراد جامعه هدف به صورت تخصصی ارائه دهد و با انجام کار تخصصی مشکلات و مسائل مناطق را نیز برطرف کند.

برگزاری دوره‌های آموزشی توانا

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی ادامه داد: ارائه خدمات دندانپزشکی و آموزش‌های تحصیلی با هماهنگی آموزش و پرورش استان از جمله اقدامات بسیج دانشجویی در اردوهای جهادی بوده و خدمات آموزشی توسط ۲۰۰ دانشجو معلم جهادی در مناطق محروم استان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی توانا از جمله اقدامات بسیج دانشجویی استان مرکزی برای افزایش توانمندی‌های گروه‌های جهادی و احصای مشکلات و رفع این مشکلات قبل از اعزام به مناطق محروم است.

شریعت منش افزود: برگزاری پویش حبیب برای ارائه خدمت توسط گروه‌های جهادی دانشجویی در موکب‌های اربعین، توزیع یک‌هزار بسته معیشتی و راه اندازی مراکز دانشجویی از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی استان مرکزی است.

وی خاطر نشان کرد: اعزام گروه‌های جهادی دندانپزشکی به ندامتگاه اراک انجام شد و در این دوره به ۳۰۰ زندانی این شهرستان خدمات دندانپزشکی ارائه شد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313398

مهمترین اخبار ایران و جهان: