نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 13:27

میزان اعتیاد در خراسان شمالی از میانگین کشوری بالاتر است

بجنورد- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: میزان اعتیاد در خراسان شمالی با ۷.۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن نجفی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: میزان اعتیاد در خراسان شمالی با ۷.۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: اکنون در ۲۱۵ روستا طرح یاریگران زندگی اجرایی می‌شود و تا ۴ سال این طرح در تمامی روستاها به اجرا در خواهد آمد.

وی از وجود ۵۵۰ معتاد متجاهر در استان خبر داد و افزود: ۱۴ مرکز ماده ۱۵ و ۲ مرکز ماده ۱۶ در خراسان شمالی فعال هستند.

نجفی گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر نیازمند ۱۶ خودرو برای انجام فعالیت‌ها بود که تاکنون ۸ خودرو تحویل شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از هزینه کرد ۱۰۰ میلیون تومان در حاشیه مسابقات کشتی باچوخه اسفراین برای پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت: نصب بنر و شعار نویسی روی لباس داوران از اقدامات فرهنگی ما بوده است.

وی بیان داشت: ۷۰ درصد افرادی که در کمپ‌های مرکز ترک اعتیاد، مصرف مواد را کنار می‌گذارند، دوباره به چرخه اعتیاد بازمی‌گردند.

نجفی خاطرنشان کرد: طی سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰ خرده فروش و قاچاقچی دستگیر شدند که طی سال ۱۴۰۱ این عدد ۷۱ درصد رشد داشته و طی سال جاری نیز شدت یافته است.

وی در انتها گفت: طی سال گذشته ۲۹ نفر بر اثر سو مصرف مواد مخدر در خراسان شمالی فوت شدند که نسبت به سال قبل تفاوتی وجود نداشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295298

مهمترین اخبار ایران و جهان: