نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 15:00

معرفی شهید «رحیم آنجفی» از محورهای مهم همایش ملی هویت است

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: تهیه فیلم‌های کوتاه ۱۹۹ ثانیه‌ای، مستند و معرفی چهره شهید رحیم آنجفی که از معلمی به درجه فرماندهی در زمان دفاع مقدس رسید محورهای اصلی همایش ملی هویت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجتبی حیدری امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش ملی هویت در استان اظهار کرد: این همایش با مشارکت حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود، انتظار داریم تا دیگر نهادهای فرهنگی نیز در این خصوص همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به محورهای همایش ملی هویت افزود: تهیه فیلم‌های کوتاه ۱۹۹ ثانیه‌ای، مستند و معرفی چهره شهید رحیم آنجفی که از معلمی به درجه فرماندهی در زمان دفاع مقدس رسید محورهای اصلی این همایش است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی بیان کرد: تهیه پوسترهایی به صورت کارگاهی و قرار گرفتن دانشجویان در کنار طراحان پوستر به منظور آشنایی با شیوه‌های طرح از دیگر بخش‌های این همایش است.

حیدری خاطرنشان کرد: این دانشگاه موفق شد در سال ۱۴۰۱ در بخش ممیزی دانشگاه‌های فرهنگی کشور از بین ۹۸ پردیس رتبه پنجم کشوری را به دست آورد.

وی یادآور شد: دو دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و یک دانشجوی پردیس باهنر اراک در فراخوان دانشجوی نمونه وزارت علوم حائز رتبه برتر شدند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر با کمک خیرین به مجموعه فضاهای آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و ورزشی دانشگاه اضافه شد ادامه داد: ۳۷۲ دانشجو در پردیس باهنر و ۲۵۰ دانشجو در پردیس خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۲ پذیرش شدند که نشان می‌دهد نسبت به سال تحصیلی ۱۴۰۱ حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.

حیدری گفت: دانشگاه فرهنگیان در بخش برادران پردیس شهید باهنر یک‌هزار و ۵۰ دانشجو و همچنین ۹۵۰ دانشجو معلم در بخش خواهران پردیس سردشت در هفت رشته کارشناسی فعالیت است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، برگزاری همایش ملی نقش دانشگاه در جهاد تبیین، دانش مشاوره(pck)، اخذ مجوز نشریه علمی و تخصصی از سازمان مرکزی در بخش مطالعات بین‌الملل و پژوهش در آموزش تلفیقی را بخشی از فعالیت‌های دانشگاه برشمرد.

حیدری برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با اساتید، ضیافت اندیشه، مبانی اعتقادی و سیاسی برای دانشجویان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را از فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه توانمندسازی عنوان کرد و افزود: شرکت دانشجویان در جشنواره کشوری و مسابقات فرهنگی نیز بخشی از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295898

مهمترین اخبار ایران و جهان: