نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 15:28

مجوز ماده ۲۳ تونل الماس صادر شد/ آغاز عملیات اجرایی به زودی

خلخال - وزیر کشور گفت: با صدور مجوز ماده ۲۳ تونل الماس در محور اسالم – خلخال به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر دوشنبه در بازدید از پل بنیادآباد در جاده اردبیل – سرچم اظهار کرد: در سفر دو روزه به استان اردبیل و با حضور در شمال و جنوب استان اردبیل خسارت‌های سیلاب روی داده در خردادماه بررسی و با احصای این خسارت‌ها هر چه سریع‌تر نسبت به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیل در شمال و جنوب استان اردبیل سبب خسارت‌های عمده شده است، خاطرنشان کرد: در جلسه مدیریت بحران دیروز که در شهر گرمی برگزار شد زوایای مختلف خسارات بررسی شد که امیدواریم با راهکارهای اساسی در پیشگیری از ساخت و سازهای بی رویه در مسیر سیلاب‌ها این خسارات به حداقل برسد.

وزیر کشور گفت: یکی از مطالبات مهم و چندین دهه‌ای مردم جنوب استان اردبیل تونل الماس در محور اسالم – خلخال است که اواخر زمستان سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌یافته مجوز ماده ۲۳ پروژه احداث این تونل ۱.۸ کیلومتری پس از سال‌ها انتظار اخذ شد و طی ۱۰ روز آینده نیز پیمانکار پروژه تعیین و مستقر می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه ظرفیت‌های ویژه موجود در اردبیل این منطقه را به نگین گردشگری و اقتصادی کشور تبدیل کرده است، افزود: برف و کولاک شدید در فصل‌های سرد بخش زیادی از ظرفیت‌های انسانی و لجستیک راهداری استان اردبیل و شهرستان خلخال را درگیر می‌کند در صورتی که با احداث تونل در این مسیر این ظرفیت آزاد می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295810

مهمترین اخبار ایران و جهان: