نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 14:35

بررسی فسخ قرارداد بیرانوند/ همه چیز بستگی به جزئیات دارد

قوانین جدید نقل و انتقالاتی فدراسیون فوتبال مانع فسخ قرارداد دروازه بان تیم ملی با پرسپولیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بیرانوند صبح امروز با حضور در ساختمان سازمان لیگ فوتبال قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس یکطرفه فسخ کرد تا کارگروه رسیدگی به نقل و انتقالات درباره امکان این موضوع تصمیم گیری کنند.

طبق قوانین جاری فیفا هر بازیکن یا مربی می‌تواند درخواست فسخ خود را به سازمان لیگ و به تبع آن فدراسیون فوتبال ارائه کند اما این موضوع به معنای فسخ قطعی نیست.

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به قوانین جدید نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال ایران که از قوانین فیفا و دادگاه عالی ورزش تبعیت می‌کند درباره امکان تأیید فسخ قرارداد بیرانوند با باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: قوانین نقل و انتقالاتی فوتبال به طور شفاف و صریح درباره تعهدات باشگاه و بازیکن در قبال همدیگر تصمیم گیری می‌کند.

او با اشاره به فسخ قرارداد بیرانوند افزود: به هیچ وجه نمی‌توان بدون بررسی دقیق درباره این قرارداد و مفاد مندرج در آن اظهار نظر کرد. با این حال اگر پیش فرض را داشتن یک فصل دیگر از قرارداد دانست باید گفت میزان دریافتی بازیکن و زمان‌هایی که آن را دریافت کرده است اهمیت دارد. ضمن اینکه بررسی فسخ قرارداد به گزارش شاکی پرونده نسبت به جزئیات آن بستگی دارد. آنچه در حال حاضر مورد اعتبار است مدت قرارداد بیرانوند با باشگاه است که تا پایان فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعتبار دارد و برای صدور فسخ قرارداد، بیرانوند نیاز به توافق دوجانبه یا جدایی یکی از طرفین با استفاده از همان قوانین است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1327954

مهمترین اخبار ایران و جهان: