نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 13:04

بسته‌های تشویقی ساخت وساز برای جوانان برای تسهیل ازدواج تعریف شود

اصفهان - عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم حل مشکلات جوانان در مسیر ازدواج گفت: مدیریت شهری، بسته‌های تشویقی برای گرفتن پروانه و ساخت و ساز برای جوانان برای تسهیل ازدواج تعریف کند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شریعتی پیش از ظهر یکشنبه در نطق میان دستور نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: ۲۷ خرداد به نام روز کشاورزی نام گرفته است، در این روز با اعلام امام راحل این نهاد انقلابی برای رسیدگی به مناطق محروم و دور افتاده ایران ایجاد شد.

وی با بیان اینکه «کشاورزی؛ جهش تولید و امنیت غذای» ی شعار امسال روز جهاد کشاورزی است، گفت: بخش کشاورزی بیشترین خود اتکایی و بهره وری را دارد و با توجه به اهمیت موضوع، توجه به نیازهای قشر کشاورز بسیار مهم است که باید مورد توجه مسئولان قرار گرفته در این راستا مدیریتی جهادی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال به دنبال نزول باران رحمت الهی و پیگیری دستگاه‌های متولی، آب در زاینده رود جاری شد و کشاورزان نسبت به سال‌های گذشته مشکلات کمتری داشتند اما برای ادامه نیاز است که تأمین آب صورت گیرد و مجدداً از حقوق این قشر زحمتکش دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان با مدیریت جهادی به پیگیری و برخورد با تخلفات و برداشت‌های غیر مجاز در مسیر زاینده رود در استان همجوار وارد شوند و فعالیت‌های لازم برای تکمیل تونل سوم نیز صورت گیرد.

شریعتی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت غذایی گفت: در کشاورزی امنیت غذایی یعنی دسترسی همه مردم به غذای کافی و سالم برای داشتن زندگی فعال و سالم و در این راستا درآمد خانوار از عوامل مهم در تأمین امنیت غذایی است. غذای مصرفی مردم باید از کیفیت بهداشتی برخوردار باشد و مواد غذایی ناسالم می‌تواند اثرات مخرب از جمله بیماری، تأثیر بر تجارت و اقتصاد و پیامدهای سیاسی برای جوامع و دولت‌ها به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی، با توجه به توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به امنیت غذایی، نگرش ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: ایجاد آزمایشگاه سنجش مواد غذایی باید دنبال شود تا میزان دقیق کیفیت سموم در مواد غذایی تشخیص داده شود.

وی در بخش دیگری از نطق خود با تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این روز به نام ازدواج نام گذاری شده که جا دارد در این روزها به حل ویژه مشکلات ازدواج جوانان پرداخته شود.

شریعتی گفت: در خصوص تأمین تسهیلات ازدواج برای جوانان اقدام مناسبی انجام نشده است، در حالی که در اسلام بر ازدواج آسان تاکید شده است اما به جز پرداخت یک وام، نتوانسته‌ایم مقدمات اولیه یک زندگی را برای جوانان مهیا کنیم.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری، بسته‌های تشویقی برای گرفتن پروانه و ساخت و ساز برای جوانان درنظر بگیرد تا مقدمات ازدواج و فرزندآوری فراهم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292510

مهمترین اخبار ایران و جهان: