نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 16:48

دولت سیزدهم در کنار سیل زدگان است

اردبیل- وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم در کنار آسیب دیدگان سیل شمال استان اردبیل است و از مساعدت ها و همراهی ها غافل نخواهد بود.

احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شرایط خوبی را در مناطق سیل زده شاهد نبودیم و درخواست اهالی برای تأمین لوازم خانگی و تدارک سرپناهی بود تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما امکان بهره برداری از این واحدهای مسکونی فراهم آید.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن آواربرداری و اقدامات اولیه را با معرفی روستاییان خسارت دیده به بانک‌های عامل آغاز کرده تا با پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض ساخت واحدهای مسکونی روستایی آغاز شود.

وزیر کشور گفت: سیل یک ماه اخیر به بیش از ۲۷۵ روستای استان اردبیل خسارت‌های ۳۰ تا ۸۰ درصد وارد کرده که عمده این خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی، مسکونی و نیازمندی‌های اولیه زندگی روستاییان بوده است.

وحیدی افزود: دستگاه‌های خدمات رسان از اولین ساعات وقوع سیل در منطقه حاضر شدند تا امدادرسانی را انجام و بخشی از آلام مردم را کاهش دهند.

وی با ابلاغ پیام تسلیت رئیس جمهور و کابینه دولت سیزدهم برای خانواده‌های جان باخته سیل اخیر در مغان خاطرنشان کرد: در کنار جبران خسارت‌های بخش کشاورزی از طریق صندوق بیمه محصولات، ما نیز در روزهای اخیر ۱۰۰ میلیارد تومان به استان اعتبار اولیه ابلاغ کردیم تا اقدامات جبرانی، کارهای امدادرسانی و تأمین نیازمندی‌های خانواده‌ها انجام شود.

وحیدی در مورد پل محور ترانزیتی گرمی به بیله سوار نیز اضافه کرد: این پل که بر اثر شدت سیلاب تخریب شده با قول مساعد وزارت راه و شهرسازی تا ۱۰ روز آینده ترمیم موقت خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در این مسیر راه دسترسی موقت دایر شده ولی امکان تردد برای خودروهای ترانزیتی وجود ندارد که ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این مسیر به شکل کامل ترمیم، اصلاح و بازسازی شود.

وزیر کشور ادامه داد: امیدواریم در کنار این اقدامات، در جلسه ستاد بحران پنج شهرستان گرفتار در سیلاب راهکارهای مناسب برای کاهش آسیب‌ها و تقویت برنامه‌های پیشگیرانه مورد توجه فرمانداران قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293210

مهمترین اخبار ایران و جهان: