نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 10:07

عملیات نظامی گسترده علیه کرانه باختری و آماده‌باش «عرین‌الاسود»

در سایه تدارک ارتش رژیم صهیونیستی برای یک عملیات نظامی گسترده علیه کرانه باختری، گروه مقاومت «عرین الاسود» آماده‌باش نیروهای خود را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی سرانجام دریافت که انجام عملیات در شمال کرانه باختری علیه نیروهای مقاومت و بازداشت‌های مستمر مبارزان فلسطین و یورش به منازل مسکونی در کرانه باختری بی‌فایده است و این روزها، اعتراف به شکست در این عملیات در رسانه‌های صهیونیستی بازتاب می‌یابد.

شبکه «کان» رژیم صهیونیستی، گزارش داد: «ارتش اسرائیل عملیات‌های بازداشت زیادی را انجام داد اما هشدارها درباره انجام عملیات‌های فلسطینی‌ها در حال افزایش است».

این شبکه در ادامه فاش کرد که ارتش صهیونیست و شاباک به این نتیجه رسیده‌اند که  باید سطح عملیات تهاجمی خود علیه مبارزان فلسطینی در نابلس و جنین را تشدید کنند و به همین دلیل، ورود به یک عملیات نظامی گسترده در دستور کار است.

این در حالی است که عصر دیروز (سه‌شنبه، ۱۳ ژوئن)، یک گروه مقاومت فلسطین، به سوی صهیونیست‌ها در نزدیکی جنین تیراندازی کرد و طی آن یک شهرک‌نشین و چهار سرباز صهیونیست زخمی شدند. این عملیات در حالی انجام شد که نیروهای اشغالگر صهیونیست به اردوگاه «بلاطه» در نابلس یورش برده بودند تا یک جوان فلسطینی را به اسارت بگیرند که در نهایت به شهادت این جوان فلسطینی به نام «فارس حشاش» و زخمی شدن چندین نفر دیگر منجر شد.

ارتش اشغالگر اعلام کرد که گروه مقاومتی که روز گذشته در نزدیکی جنین عملیات انجام داد، دو هفته پیش نیز در نزدیکی شهرک «حرمیش» عملیات انجام داده بود و طی آن یک شهرک‌نشین کشته شد.

روزنامه رأی الیوم با باز نشر گزارش این شبکه صهیونیستی، نوشت که گروه مقاومت «عرین الاسود» (بیشه شیران) فلسطین طی بیانیه‌ای شهادت فارس حشاش در رویارویی با نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه بلاطه در نابلس را تسلیت گفت و اعلام کرد: «مبارزان مقاومت دلاورانه در برابر نیروهای ویژه «یمام» ایستادگی کردند و اشغالگران اسرائیلی سرافکنده و با خفت و خواری مجبور به عقب‌نشینی از اردوگاه بلاطه شدند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «مبارزان فلسطینی دو روز پیش نیز با گلوله و بمب‌های دست‌ساز جلوی اشغالگران اسرائیلی در بخش قدیمی نابلس ایستاده و توطئه آنها علیه مقاومت را با شکست مواجه کردند».

گروه عرین الاسود در ادامه، تمامی مبارزان و گروه‌های مقاومت را به آماده‌شدن برای نبردی قریب‌الوقوع در شمال کرانه باختری که دشمن صهیونیستی به دنبال آغاز آن است، فراخواند.
این گروه تاکید کرد که همه مبارزان مقاومت باید با توکل بر خدا در راهی که قدم گذاشتند، ثابت قدم بمانند و تحت هیچ شرایطی بازگشت و تسلیم شدن در کار نخواهد بود.

عرین الاسود بیان کرد که دشمن صهیونیستی دست به کشتار و جنایت علیه ملت فلسطین زده و باید متحمل تمامی پیامدهای این جنایات باشد..قطار مقاومت رو به جلو حرکت می‌کند و هرگز متوقف نخواهد شد.

گروه مقاومت عرین الاسود در دوم سپتامبر سال گذشته، در قالب یک مجموعه متشکل از ده‌ها فرد مسلح در مراسم بزرگداشت موسس خود شهید «محمد العزیزی»، رسما اعلام موجودیت و تاکید کرد که تنها اشغالگران را هدف قرار می‌دهد و آزادی مناطق اشغالی فلسطین، آرمان اصلی آن است.

در همان زمان، این گروه مقاومتی فعال در کرانه باختری، به اشغالگران هشدار داد که به زودی «نبردهای تازه‌ای» بر آنها تحمیل خواهد شد که احتمالا نتوانند  شکل و ماهیت آن را از قبل پیش‌بینی کنند. به‌ویژه که عرین الاسود یک گروه سازماندهی شده با رهبری در هم تنیده و به صورت خودگردان است و به همین دلیل می‌تواند هر روز به شکلهای مختلف، خون تازه‌ای به رگهای خود تزریق کند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284198

مهمترین اخبار ایران و جهان: