نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 17:08

بحثی درباره ایجاد شورای نظامی مشترک روسیه- بلاروس مطرح نیست

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: بحثی درباره ایجاد شورای نظامی مشترک روسیه- بلاروس مطرح نیست؛ همچنین، از محل اقامت «پریگوژین» اطلاعی ندارم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: تلاش هایی برای روی آوردن به مسیر سیاسی و دیپلماتیک به منظور دستیابی به اهداف عملیات ویژه وجود دارد، اما تاکنون هیچ مبنایی برای چنین تصمیمی تدوین نشده است.

«پسکوف» گفت: روسیه و بلاروس در مسیر ادغام هستند؛ اما بحثی درباره ایجاد شورای نظامی مشترک وجود ندارد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در مورد نیروگاه زاپروژیا نیز گفت: تهدیدهای تحریک آمیز توسط رژیم اوکراین وجود دارد و این موضوع با خرابکاری در نیروگاه برق آبی کاخوفکا ثابت شده است.

«دیمیتری پسکوف» در ادامه افزود: اطلاعاتی درباره محل اقامت «پریگوژین» (فرمانده شورشیان ارتش خصوصی روسیه موسوم به واگنر) ندارم.

وی درباره گفتگو در خصوص ابتکارات واتیکان پیرامون اوکراین هم خاطر نشان کرد: هیچ تصمیم و توافق مشخصی وجود ندارد. در صورت لزوم، گفتگو ادامه خواهد یافت. در دیدار اوشاکوف و فرستاده پاپ فرانسیس، تبادل نظر در خصوص مسائل بشردوستانه انجام شد.

سرویس مطبوعاتی واتیکان سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «ماتئو زوبی» (Matteo Zuppi) به عنوان فرستاده «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌ های جهان قرار است این هفته به روسیه برود.

در بیانیه صادره از سوی سرویس مطبوعاتی واتیکان آمده بود که این سفر با هدف تلاش برای حل و فصل بحران اوکراین طی روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن انجام خواهد شد.

در بیانیه واتیکان در این خصوص آمده بود: «ماتئو زوبی» روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن به عنوان فرستاده «پاپ فرانسیس» به مسکو سفر خواهد کرد تا در جستجوی راهی برای برون رفت از وضعیت اسف بار کنونی و تحقق صلح عادلانه کمکی انسانی ارائه دهد.

این در حالیست که بر اساس اعلام خبرگزاری تاس، «ماتئو زوبی» در ماه جاری میلادی به کی‌ یف سفر و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌ جمهور اوکراین دیدار و گفتگو کرده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317998

مهمترین اخبار ایران و جهان: