نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 12:29

«دادگاه» باید به عنوان نقطه امید، پناه مردم باشد

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه گفت: خیلی از مردم دانش و تجربه دادگاه را ندارند لذا دادگاه باید امید و پناه این افراد باشد و کار مردم انجام شود زیرا مردم غالبا قانون را نمی‌دانند و سعه صدر آن‌ها بعضا کم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده رییس دادگستری استان کرمانشاه به همراه مسؤولان دادگستری امروز به مناسبت با آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه دیدار داشتند.

آیت‌الله علما در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ از یاران انقلاب و تبریک هفته قضائیه بر ایجاد امنیت و اجرای عدالت تأکید شد و گفت: باید بدانیم در هر شغل و مقامی که هستیم حاضر و ناظر خداست. لذا اگر به این اصل توجه شود، هیچ مشکل و ناهنجاری از طرف مردم و مسؤولان ایجاد نخواهد شد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با مهم دانستن خدمت به مردم، افزود: هر جایی که انسان خدمت به خلق‌الله کند، برکت و امنیت اجتماعی حادث خواهد شد، لذا می‌بینیم امام راحل با آن همه عظمت علمی، فقهی و عرفانی می‌فرمایند به من خدمتگزار بگویید، زیرا خدمتگزاری به مردم بالاترین ارزش اجتماعی است.

وی با مهم دانستن خدمت به مردم، تأکید کرد: باید بدانید خیلی از کسانی که به ما مراجعه می‌کنند، دانش و تجربه دادگاه را ندارند لذا دادگاه باید امید و پناه این افراد باشد و کار مردم انجام شود زیرا مردم غالبا قانون را نمی‌دانند و سعه صدر آن‌ها بعضا کم است.

آیت‌الله علماء تصریح کرد: همه ما موظف به اجرای تکالیف خود هستیم و اگر به تکلیف خود عمل کنیم مشکلی در عرصه جامعه نخواهیم داشت.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: یکی از بهترین نعمت‌های جامعه ما، نعمت الگو است، زیرا الگوهای بی‌نظیری داریم که جهانی تشنه اندیشه و عدالت آن‌هاست.

وی با دعوت از قضات و مسؤولین دادگستری برای الگو قرار دادن حضرات معصومین(ع)، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) همه اقشار مختلف مردم آن زمان را تحت پوشش قرار داد و تربیت کرد و با عدالت الهی آشنا فرمود.

*امسال ۹ پرونده قتل منجر به سازش شده است

پرویز توسلی‌زاده، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز، اظهار کرد: دادگستری کرمانشاه به لحاظ ملاقات مردمی جزء سه استان اول کشور است.

وی، از افزایش بازدید قضات از زندان‌ها و گسترده شدن خدمات الکترونیکی خبر داد و افزود: کاهش شعب نامتعارف و پرونده‌هایی که بیش از یک‌سال است از تاریخ ثبت آن گذشته از مواردی است که در راستای سند تحول تسط دادگستری استان اجرایی شده است

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه تا پایان شهریورماه ۹۸ آمار پرونده‌های بیش از یک‌سال مانده را ۳۱ هزار پرونده اعلام کرد و گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه این آمار به ۱۴ هزار پرونده کاهش یافته است.

وی میزان ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان در سه ماه سالجاری را به نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۵ درصد کاهش عنوان کرد و افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۲۱ جلسه با ۱۱۳ مصوبه در سال گذشته تشکیل و مشکلات ۱۱۴ واحد تولیدی در این جلسات مطرح شده که مشکل ۶۴ واحد صنعتی رفع و حل مشکل ۲۸واحد دیگر در دست بررسی و اجرای مصوبات است.

توسلی‌زاده اشاره به افزایش آمار پرونده‌های قتل منجر به سازش داشت و گفت: ۲۱ پرونده در سال ۱۴۰۰ به سازش رسیده که در سال گذشته به ۲۵ فقره افزایش یافته و در سه ماه نخست امسال ۹ پرونده قتل منجر به سازش شده است.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302398

مهمترین اخبار ایران و جهان: