نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 11:44

پیام امام جمعه به مردم بهمئی

امام جمعه بهمئی در مورد یک موضوع خاص به مردم این شهرستان پیام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی با توجه به برگزاری طرح تابستانه در مساجد شهرستان بهمئی برای اوقات و فراغت نوجوانان و جوانان به همین مناسبت امام جمعه شهرستان بهمئی در پیامی خطاب به خانواده ها آورده است. 

به اطلاع خانواده های محترم و پدران و مادران و اولیاء گرامی شهرستان بهمئی می رساند بر اساس آیات الهی یکی از وظایف و تکلیف پدر و مادر نجات فرزندان از آتش جهنم است.در سوره تحریم آیه ۶ خداوند متعال می فرماید:یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیْهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ؛اى کسانى که ایمان آورده‌اید! خود و خانواده خود را از آتشى که هیزم آن مردمان (گنهکار) و سنگ‌ها هستند، حفظ کنید. آتشى که بر آن فرشتگانى درشت خو و سخت گیر نگهبانند و خدا را در آنچه فرمانشان دهد، نافرمانى نکنند و آنچه را فرمان یابند انجام دهند.

روزی پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله و سلم) از کوچه ای می گذشتند. نگاه مبارکشان به گروهی از کودکان افتاد که در حال بازی بودند. پیامبر در همان حال فرمودند: «وای بر احوال فرزندان آخرالزمان از دست پدرانشان»

 اصحابی که حضور داشتند از پیامبر سئوال کردند: یا رسول الله پدرانشان مشرک اند؟

پیامبر اسلام فرمودند: «نه بلکه پدران مؤمن و مسلمان دارند.»اصحاب پرسیدند پس علت تأسف شما چیست؟پیامبر فرمودند: پدران و مادران آخرالزمان بیشتر توجه خود را صرف برآوردن نیازهای مادی فرزندان خود نموده و از تربیت دینی آن ها غافلند. برخی از آن ها چیزی از واجبات و فرائض را به فرزندانشان نمی آموزند و اگر فرزندی شخصاً برای یادگرفتن احکام اقدام نمود او را از این کار باز می دارند و به بهره ی بسیار اندکی از دنیا برای آن ها راضی می شوند.آنگاه پیامبر فرمودند: «من از آن ها بیزارم و آن ها نیز از من بیزارند.

در این پیام آمده است: با کمی تأمل در این فرمایش و اندرز تاریخی پیامبر بزرگوار اسلام به درستی اهمیت تربیت فرزندان برای ما روشن خواهد شد و در می یابیم که به عنوان پدر و مادر چه وظیفه سنگینی در قبال فرزندان خود، تربیت دینی و معنوی آن ها و نیز کردار و اعمالشان داریم.

 فرزندان حقوق بسیاری بر پدر و مادر دارند و تربیت صحیح و آشنا سازی با دین و وظایف فرزند در قبال دستورات دینی و شرعی از جمله مهم ترین این حقوق فرزند بر پدر و مادر و دارای اهمیت بسیار فراوانی است. این اهمیت آنگاه برای ما بیشتر روشن می شود که به این سخن امام سجاد (علیه السلام) بنگریم: «و امّا حق فرزند تو، بر تو این است که بدانی وجود او از نیک و بدش در این جهان مربوط به تو است فرزند جگر گوشه مؤمن است، اگر پیش از پدر بمیرد، برای او شفاعت می کند؛ و اگر بعد از پدر بمیرد، استغفار می کند و خداوند در اثر استغفار فرزند، پدر را می بخشد.سعی کنیم در تربیت دینی فرزندان خود همت کنیم و با توجه به دستورات اساتید اخلاق فرزندانی صالح و ذخیره ای نیکو تربیت نماییم. لذا با توجه به اینکه یکی از آثار مهم ثمره زندگی پدر و مادر و مهم ترین سرمایه آنان فرزندان هستند و مهم ترین رسالت پدر و مادر تربیت فرزند هست انتظار هست اولویت اصلی پدر ها و مادر ها با درک شرایط زمان و با توجه به آسیب ها و خطراتی که متوجه فرزندان هست و شیاطینی که هر روز و هر لحظه تلاش میکنند که دل و جان روح قلب مغز فکر بچه های ما را از ما بگیرند و به سمت شیاطین و رفتار های شیطانی و سبک زندگی شیطانی و نهایت تمدن غربی سوق دهند.

در ادامه پیام آمده است: همین عامل انواع انحرافات و گرفتاری ها را برای خانواده ها، پدر و مادر،فرزندان وجامعه بوجود می آورد لذا این ایام تعطیلات فرصت مناسبی هست که در طرح اوقات فراغت تابستانه که در سراسر مساجد شهرستان با همکاری ائمه جماعات ، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ، کانون فرهنگی هنری مساجد، سازمان تبلیغات و هیئات مذهبی و نخبگان و معلمان جوان و دلسوز با طلاب مکرم تحت عنوان یک قرار گاه واحد با برنامه هایی که هم در آن تقویت باور ها و اعتقادات دانش آموزان هم بیان مسائل احکام و هم برنامه های ورزشی و با نشاط و شادابی که نیاز این قشر نوجوان و جوان هست ان شاء الله در مدارس و پایگاه ها اوقات فراغت با همکاری نهاد های فرهنگی مثل آموزش و‌ پرورش بسیج با محوریت مساجدبرگزار میشود لذا دعوت میکنم همه پدران و مادران را در این زمان و در این شرایط با توجه به اینکه نیاز هست فرمان ئاب امام‌ زمان لبیک بگوییم و ان شاء الله هم به جهت تحقق بیانیه گام دوم و هم جهت انسان سازی و جامعه سازی و تمدن سازی و هم به جهت اینکه ان شاء الله خانواده ها مون و جامعه مان و شهرستان مان را آماده بکنیم برای ظهور حضرت بقیه الله و ان شاء الله توجه امام عصر عج را به سمت خودمان و خانواده هایمان ،فرزندانمان ، جامعه مان جلب بکنیم و به جهت دیگر هم نوا و هم صدا با شهیدان و مثل پدران و مادران معظم شهیدان که دیروز فرزندانشان را در راه انقلاب و نظام اسلامی و آرمانهای انبیا و اولیای الهی تقدیم نمودند و پیش خدا و ملکوتیان آبرومند شدند ما هم برای صیانت از آن آرمانهای مقدس و پاسداری از ارزشهای دین و برای اینکه در مسیر شهیدان حرکت کنیم و فرزندانی مهدی باور و مهدی یاور تربیت کنیم و خودمان وخانواده هایمان رنگ امام زمانی پیدا کنیم ؛ با تشویق و ترغیب فرزندانمان به شرکت در طرحهای اوقات فراغت با محوریت مسجدمحله که با همفکری و همکاری و همراهی خانواده های محترم و نهادهای فرهنگی و علما و روحانیت و معلمان دلسوز و جهادی برگزار میشود شرکت کنند.

در این پیام قید شده است: انتظار هست از باب تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی و لبیک به فرمان نائب امام زمان عج حضرت آیت الله العظمی امام خامنه (حفظه الله تعالی ) همه دلسوزان،ادارات و نهادهای فرهنگی و هیئت امناء مساجد، هیئات مذهبی، کانون های فرهنگی و هنری، و پایگاه‌های بسیج با همدلی و همراهی و همکاری برای خدمت به دین خدا و ارزش‌ها الهی با پرهیز از اختلاف و دودستگی و خود رای بودن و اعمال سلیقه و امیال نفسانی و هدف های غیر الهی نهایت همکاری و همراهی وکمک در جهت اعتلای فرهنگ دینی و تربیتی و با روحیه جهادی و انقلابی وارد میدان شویم.

در پیام صلواتی به مردم ذکر شده است: لازم است از استاندار محترم و فرماندهی محترم سپاه فتح استان و مدیران کل و نهادهای فرهنگی استان و همه خیرین و علاقمندان درخواست نمایم همکاری و حمایت های لازم را با قرارگاه مرکزی شهرستان جهت تشویق و ترغیب و حمایت از این فعالیت ها را اولویت خودشان قرار دهند تا همگام با هم در جهت اعتلای جامعه ایمانی قدمی برداریم و ساحت جامعه را از آسیب های اجتماعی و رزایل نجات دهیم .

اسماعیل صلواتی امام جمعه شهرستان بهمئی

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280010

مهمترین اخبار ایران و جهان: