نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 14:23

ورود دستگاه قضایی خراسان شمالی به بازسازی کارخانه پنبه جاجرم

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از ورود دستگاه قضائی در راستای ساماندهی، مرمت و بازسازیِ کارخانه پنبه جاجرم به عنوان یک اثر ارزشمند تاریخی و ملی کشور خبر داد.

حجت الاسلام رضا براتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت نگران کننده و نه چندان مناسب کارخانه پنبه جاجرم که در سال ۱۳۹۹ تحت عنوان میراث صنعتی کشور به ثبت رسیده، اظهار داشت: دستگاه قضائی به حوزه ساماندهی و بازسازی آن ورود می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: سبک معماری منحصر به فرد این اثر، باعث شد تا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان یک اثرِ ارزشمند، در ردیف آثار ملی به ثبت برسد.

وی افزود: طبق گزارش‌های واصل شده و اعلام دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جاجرم، متأسفانه دستگاه‌های مسؤول بر خلاف انتظار، در چهارچوب موازین قانونی پیش بینی شده در جهت حفظ و حراست از این اثر مهم، عمل نکردند و وضعیت نگران کننده و نامناسب فعلیِ پیش آمده، گویای این مسأله و حقیقت غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام براتی‌زاده بیان کرد: قدرِ مسلم، دستگاه قضائی بدون اغماض و مماشات با مدیران خاطی برخورد خواهد کرد.

وی بیان داشت: متأسفانه در اثر ترک فعل‌های صورت گرفته، وضعیت فعلی به نحوی است که این مکان به محلی برای تجمع معتادین و سارقین تبدیل شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در انتها گفت: ستگاه قضائی این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد و در صورت احراز ترک فعل مدیران مربوطه، حسب مورد علیه شخص یا اشخاص حقوقی -صرفنظر از هر سمت و جایگاهی که دارند- پرونده قضائی تشکیل خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280254

مهمترین اخبار ایران و جهان: