نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 11:12

نخست وزیر انگلیس: بریتانیا باید پایتخت هوش مصنوعی شود

نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد توجه به هوش مصنوعی هدف وی است و او در این مورد احساس فوریت و مسئولیت می‌کند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، «ریشی سوناک» نخست وزیر بریتانیا، روز دوشنبه به رهبران فناوری گفت که بریتانیا باید سریع عمل کند تا به عنوان پایتخت فناوری باقی بماند.

سوناک که در آغاز هفته فناوری لندن سخنرانی کرد و گفت «صفحات تکتونیکی فناوری در حال تغییر هستند و باید سریعا عمل کنیم تا نه تنها موقعیت خود را درحوزه فناوری جهان، بلکه حتی فراتر از آن هم حفظ و این کشور را به بهترین کشور جهان برای شروع، رشد و سرمایه‌گذاری تبدیل کنیم.»

 نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد توجه به هوش مصنوعی هدف وی است و او در این مورد احساس فوریت و مسئولیت می‌کند.

دولت‌ها در سراسر جهان اکنون در تلاش هستند تا تعادلی بیابند که به موجب آن بتوانند برخی از پیامدهای منفی بالقوه هوش مصنوعی را بدون ضعیف کردن نوآوری ارزیابی کرده و مهار کنند.

بریتانیا در ماه مارس(اسفند-فروردین) تصمیم گرفت به جای ایجاد یک نهاد جدید اختصاص داده شده به این فناوری، مسئولیت نظارتی هوش مصنوعی را بین آن دسته از نهادهایی که بر حقوق بشر، سلامت و ایمنی و رقابت نظارت می‌کنند، تقسیم کند.

سوناک می‌گوید که بخش فناوری در قلب اولویت او برای رشد اقتصاد قرار دارد و نحوه همکاری دولت با کسب‌وکارها برای استفاده از فرصت‌های ارائه شده توسط فناوری‌های متحول کننده، مانند هوش مصنوعی شرح می‌دهد.

سوناک در جریان سفر هفته گذشته خود به واشنگتن گفت بریتانیا در اواخر سال جاری میزبان یک نشست جهانی در مورد ایمنی هوش مصنوعی خواهد بود تا خطرات آن را بررسی و درباره چگونگی کاهش آنها از طریق اقدامات هماهنگ بین‌المللی بحث کند.

نخست وزیر بریتانیا گفت: من می خواهم بریتانیا را نه تنها به خانه فکری، بلکه خانه جغرافیایی مقررات ایمنی جهانی هوش مصنوعی تبدیل کنم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279910

مهمترین اخبار ایران و جهان: