نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 10:56

تمدید مهلت ارسال مدارک آموزش دهندگان غیرفعال تا پایان تیرماه

کرمانشاه- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تمدید مهلت ارسال مدارک آموزش دهندگان غیرفعال تا پایان تیرماه خبر داد.

یاسر کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح موضوع کلاس گذاری پایش محور پرداخت و اظهار کرد: با توجه به مراجعات جمعی از آموزش دهندگان غیرفعال و درخواست استان‌ها به معاونت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در خصوص فعال شدن آموزش دهندگان غیرفعالی که اطلاعات آنها در سامانه ثبت نشده است، موضوع در دستور کار و در نهایت با پیگیری‌های جدی دکتر عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، مورد موافقت وزارت قرار گرفت.

وی افزود: این طرح صرفاً شامل آن دسته از آموزش دهندگانی می‌شود که سوابق آنها در سامانه سوادآموزی ثبت سیستمی نشده و سایر شروط بخشنامه کلاس گذاری پالایش محور را دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه شرایط فعال شدن آموزش دهندگان غیرفعال را حداکثر سن ۴۰ سال، داشتن مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم، داشتن یک دوره کلاس و قبولی و ثبت بودن نام وی در سامانه اعلام کرد.

کرمی تصریح کرد: حداکثر سن فعال شدن آموزش دهندگان ۴۰ سال است اما بر اساس تصمیم وزارتخانه به ازای هر فرزند یک سال به آن سن اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگروهی برای این موضوع در استان تشکیل شده است، توضیح داد: ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها نسبت به تشکیل پرونده فیزیکی برای افراد داوطلب در این پالایش اقدام می‌کنند و سپس مدارک مربوط به افراد واجد شرایط را برای راستی آزمایی و تأیید به استان ارسال می‌شود و استان نیز بعد از بررسی مدارک در صورت تأیید، این مدارک را در سامانه سوادآموزی بارگذاری می‌کند تا پس از صحت سنجی در کمیته متشکله در وزارتخانه، آموزش دهندگان واجد شرایط دوباره فعال شوند.

کرمی با تاکید بر اینکه مهلت پالایش در این مرحله و تشکیل پرونده تا پایان تیر ماه سال جاری تمدید شده است از آموزش دهندگان غیر فعال خواست هرچه سریع‌تر مدارک خود را به معاونت سوادآموزی استان کرمانشاه ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در استان ۱۶ پرونده تشکیل شده که بعد از بررسی‌های به عمل آمده ۶ پرونده واجد شرایط و مورد تأیید قرار گرفته است، اما مابقی پرونده‌ها به علت عدم مدارک کافی تأیید نشد.

فعالیت ۱۱۰۰ آموزش دهنده فعال در استان کرمانشاه

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ آموزش دهنده فعال مسئولیت آموزش به بی‌سوادان و کم سوادان این استان را برعهده دارند، گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۱ هزار و ۷۰۰ سوادآموز توسط این تعداد آموزش دهنده به تحصیل مشغول هستند.

کرمی با بیان اینکه هر ساله حجمی برای باسواد سازی افراد بی‌سواد و کم‌سواد توسط سازمان به استان‌ها ابلاغ می‌شود، ادامه داد: حجم ابلاغی سال تحصیلی جاری به استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال است.

به گفته وی، سال گذشته تمام حجم ابلاغی شده به کرمانشاه تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفت و در سال جاری تاکنون بالغ بر ۸۰ درصد از حجم ابلاغی تحت پوشش قرار گرفته است.

کرمی ابراز امیدواری کرد: با فعال سازی آموزش دهندگان غیرفعال حجم ابلاغی باقیمانده استان کرمانشاه نیز تحت پوشش قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: حجم ابلاغی دوره‌های مختلف سواد آموزی طی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در دوره سوادآموزی چهار هزار نفر، دوره انتقال سه هزار و ۵۰۰ نفر و در دوره تحکیم چهار هزار و ۲۰۰ نفر است که نسبت به سال گذشته ۱۱.۴۸ درصد رشد دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1304910

مهمترین اخبار ایران و جهان: